א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בעל עסק קילל זוג חרדים - ושילם 20 אלף ש"ח קנס

זוג שביצעו רכישה בחנות באשדוד, ספגו קללות גסות ויחס בוטה ממנהל המקום • בית המשפט חייב את המנהל לשלם לזוג פיצוי בסך 20 אלף שקל והוצאות משפט

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בית משפט השלום באשדוד חייב בשבוע שעבר מנהל עסק למכונות וציוד לנגרות באשדוד לשלם פיצוי של 20 אלף שקל בגין לשון הרע ועוד 7,000 שקל שכר טרחת עו"ד, בתביעה שהוגשה נגדו על ידי בני זוג חרדים תושבי העיר.

מפסק הדין של השופט אריאל ברגנר עולה, כי לפני כשנתיים הגיעו בני הזוג לטכנו-כים הנמצאת באזור התעשיה באשדוד, וביקשו לרכוש חלקי ארון קיר לבנייה עצמית. כשהגיעו לעמדת התשלום נאמר לבני הזוג כי המוצרים שביקשו יסופקו בתוך שבוע ימים.

מאוחר יותר ביררו אצל מנהל העסק אם תמורת תוספת תשלום יוכלו לקבל את המוצרים באופן מיידי, ונענו: "אני לא **** שלך ואותי לא תקנה בכסף, לא מעוניין למכור לך".

המנהל המשיך לגדף וצעק עליהם לעיני הלקוחות הנוספים ששהו במקום: "אני לא רוצה למכור לכם, צאו מהחנות".

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד יפעת בן אבי-בראון נטען, כי התנהלות מנהל טכנו כים מהווה עילה לפי חוק לשון הרע, ועל כן הם זכאים לפיצוי בגין עוגמת הנפש, הלחץ הנפשי וטרדה מיותרת.

בעל העסק טען באמצעות עורך דינו כי מדובר בתביעת סרק, קנטרנית וטורדנית שהוגשה בעזות מצח. עוד טען כי הוא רק הסביר להם שאין באפשרותו להבטיח שהמוצר יסופק בפרק זמן קצר יותר, לדבריו הוא לא גידף או קילל את בני הזוג אלא פעל בתום לב.

השופט ברגנר ציין בפסק הדין: "האלימות המילולית שבאה לידי ביטוי גם בהטחת קללות קשות בזולת, היא חלק מאותה אווירת אלימות שיש להילחם בה ויפה שעה אחת קודם. מתן 'הכשר' על ידי בית המשפט לפרסם לשון הרע - כפי שהיה במקרה דנן - אינו מתיישב עם ההשקפה החברתית שבה אנו מבקשים לחיות".

השופט שם דגש גם על המשמעות בכך שביטויים כאלה נאמרים לחרדים: "יודגש כי מדובר בתובעים שהם חרדים והשימוש במילה המדוברת כלפי אנשים אלה הינו חמור, ובא כדי לפגוע פגיעה עמוקה ברגשותיהם. דבריו של מנהל העסק כי אינו מוכן למכור להם וכי עליהם לצאת מהחנות, מהווים למעשה 'סילוק' התובעים מחנותו על לא עוול בכפם".
עסק קנס בית המשפט אשדוד כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד