י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זה 'טוב' ליהודים • טורו של משה אוסדיטשר

במגזר החרדי אין מפלגה המייצגת את הזרם ההולך וגדל, הלוקה ב'חטא' של לימוד תורה לצד עבודה • אני לא חבר באף מפלגה, אך חובה לברך על התפתחות תנועת 'טוב'

זה 'טוב' ליהודים • טורו של משה אוסדיטשר



במרקם הפוליטי במדינת ישראל יש הרבה 'כפילויות' במצע המפלגות השונות.

כך, לדוגמה, אם ניקח את מפלגת קדימה והליכוד, מפלגת מרצ ובל"ד, ואף במגזר החרדי, אין כל הבדל מהותי בין דגל התורה לאגודת ישראל.

נדיר במקומותינו שקמה מפלגה חדשה והיא באמת "חדשה".

אף המפלגה של יאיר לפיד היא "בת כלאיים" של 'קדימה' ושל 'הליכוד' כאשר אין כל חדש תחת השמש - לא בעשייה ולא באידיאולוגיה.

דבר זה יוצר מצב בו מגזרים שונים אינם מיוצגים על-ידי נציג אותנטי אשר דואג בפועל לזכויותיהם. בלית ברירה, בני המגזרים הללו מצביעים למישהו ש"קרוב" ככל שניתן לדעותיהם. אך קרוב בדרך כלל אינו מספיק.

אינני חבר באף מפלגה ומעולם לא הייתי, אך משום מה נראה כי קיים שינוי בתפיסה של הציבור וכיום מגזרים בונים תנועה אשר מתאימה לצורכיהם ועל פי מידתם, ולא להיפך.

למען החרדי העובד

במגזר החרדי אין בפועל כל מפלגה המייצגת את הזרם הגדל והולך של בני תורה שעובדים לפרנסתם או משרתים במסגרת צבאית כזו או אחרת - דבר שיוצר אבסורד.

אותו מגזר אשר בפועל משלם מיסים ותורם לכלל, קולו אינו נשמע עד למצב של אבסורד: לסמינרים לא מקבלים בנות שהוריהם עובדים כמו גם בתלמוד תורה אין מקבלים תינוקות של בית רבן, ועל שידוכים אין בכלל על מה לדבר.

"החטא הגדול" של לימוד תורה בצד עבודה, מועיל לכלל הציבור, ועל כך לא יכולה להיות מחלוקת. יש מ ששוכח כי עצם העובדה שבמגזר החרדי ישנם אנשים ומשפחות המפרנסים את עצמם ולא נופלים כנטל על הציבור ממקד את העזרה הכלכלית למשפחות שזקוקות לכך באמת.

ראוי לציין כי חכמי התלמוד כגון רבי יוחנן הסנדלר או רבי יצחק נפחא כמו גם הרמב"ם שהיה רופא וחכמים רבים נוספים, עבדו במקביל ללימודיהם והוזכרו לצד עיסוקיהם - דבר המוכיח כי עבודתם הייתה לשבח ולא לגנאי, כאשר כיום מצב זה היה מצטייר כפסול, וחבל!

במצב דברים זה, הקמת תנועה כתנועת "טוב" נותנת ייצוג הולם למגזר חשוב זה. עד היום קולו של מגזר זה ורצונותיו, לא נשמע, וכיום יוכל הוא לשמור על זכויותיו המגיעות לו בדין.

לתגובות: [email protected]

משה אוסדיטשר תנועת טוב החרדי החדש פוליטיקה לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד