י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נייעס בנוסח מאה שערים • 'אוהל שרה' בעיתון חדש

הצצה ראשונה לעיתון 'צפרא טבא', שהוקם על-ידי צעירי הקנאים במאה שערים - וזוכה למלחמה מבית • בביטאון הרשמי של 'נטורי קרתא' כתבו: "על כל אחד להתרחק"

לוגו העיתון החדש. צילום: יחצ
לוגו העיתון החדש. צילום: יחצ



עיתון חדש הושק לאחרונה בקסבה של מאה שערים, ויש כבר (איך לא?) מתנגדים.

מדובר בעיתון 'צפרא טובא', שיוצא לאור בהפצה דו שבועית - 'שני וחמישי' - ביוזמתם של מספר צעירים שבאים ממשפחות ששייכות לקהילת הקנאים 'אהל שרה'.

חציו הראשון של העיתון מעוצב כעיתון לכל דבר, וחציו מזכיר את העלונים המתבדרים בבתי הכנסת.

היזמים הצעירים לא שיערו לעצמם, שהביקורת תגיע דווקא מתוך הבית פנימה.

במאמר מושחז, שהתפרסם בשבוע שעבר בעלון השבועי של הסיקריקים 'משמרת היהדות' במדור 'על חומותייך', יצאו חוצץ נגד מה שהם מכנים בכותרת המאמר 'צרת המאגאזינען'.

"לאחרונה", כותבים ב'משמרת היהדות', "י"ל כמה מאגאזינען חדשים המחולקים חינם בבתי הכנסיות כדוגמת 'צפרא טבא' וכדו', לבד פרסומי העוה"ז השפל הנמצאים שם, גם מביאים שם 'חדשות' מה שאומרים ראשי הכופרים "ובתי המשפח" (כך במקור)". הכותב מסיים בקריאה: "על כל אחד להתרחק מכל ה'מאגאזינען' למיניהם, ולא להכניסם לתוך ביתו כלל, ולהזהיר גדולים על הקטנים", ומאחל "וידעת כי שלום אהלך".

הפצת העיתון מתבצעת בדיוור ישיר וחדשני הישר לתוך סידוריהם של מתפללי השטיבלאך ומבקרי המקווה באזור. בעיתון לא תמצאו חדשות בנוסח העיתונות החרדית הקיימת, ולא תמצאו בו דיווחים פוליטיים בנוסח מה אמר נתניהו ומה הצהיר מופז.

מאידך, מי שירצה להתעדכן ב'נייעס' הנלעסים במקוה ובבית כנסת לאחר התפילה, ימצא בעיתון מנה גדושה של חומר עסיסי, על כל המתרחש בעולמנו הקטן, למן שיסוע העם הסורי ותגובות העולם, הגרעין האיראני והוירוסים, בתוספת פרשנויות, ועד לדיווחים קטנים ופיקנטיים והכי חמים, ממה שקורה בעולם ה"גדול" והצהוב של מאה שערים והסביבה.



'היימישע דרייווער'




בעיתון שלל פרסומות על 'היימישער דרייווער', ו'היימישער קוגעל', ועוד. הקופירייטינג בעיתון אף הוא מושתת על צורת פרסום 'מודרנית' שאופיינית לאזור, כך למשל, בפרסומת ל'היימשער חשמלאי' שמתפרסמת בעיתון, שואל הקופיריינטג רטורית: התרחש קצר בבית? הפלטה התקלקלה? טלפנו! וכמובן לציין שהגעתם דרך "צפרא טבא"...

רק בעלי מסעדות המתהדרים בכשרות 'העדה', יוכלו לפרסם בעיתון החדש.

אחד מהיזמים הצעירים של העיתון החדש אומר ל'בחדרי חרדים' "צפרא טבא' הוא כלי התקשורת היחיד שמי שיקרא בו בעקביות יוכל לצאת מומחה למאבקי 'העדה החרדית' מאז היווסדה. כל יום מוצאת לה מקום של כבוד במדור "מהגנזך", מודעה שקישטה אי פעם את קירות מאה שערים וסביבותיה באחד ממאבקיה הסוערים".

עוד הוא אומר: "לקראת השבת הקרובה, אנחנו מתכננים להשיק בנוסף את 'צפרא דשבתא' עלון לכבוד שבת. מדובר בתקדים שלא קיים עד כה בשום עיתון או כלי תקשורת אחר. אף אחד בינתיים, אינו מספח לעיתונו עלון של ממש עם ווארטים על פרשת השבוע, סיפורים לשולחן השבת, וכמובן פרסום שמחות השבת כ'שלום זכר' לבן הנולד, 'קידוש' בשמחת הולדת הבת, וכדו'".

במקום בולט בעיתון לצד הכותרת, מציינים את זמני היום כמו שקיעה, זריחה, סוף זמן קר"ש ותפילה, וכמובן את השערים היציגים של היורו והדולר.

לקבלת 'צפרא טבא' שלחו מייל [email protected]

נטורי קרתא מאה שערים אוהל שרה צפרא טבא קנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד