י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המפץ הגדול של 'יתד נאמן' • בעלים חדשים ופיטורים

מהפך דרמטי ביומון הליטאי: איש העסקים שמעון גליק, נאמנו של הגראי"ל שטיינמן, הפך לבעלים • המפוטר המרכזי: עורך העיתון נתי גרוסמן • ומי המינויים החדשים?

חזית מערכת עיתון יתד נאמן
חזית מערכת עיתון יתד נאמן



לאחר חודשים ארוכים של דיבורים, ובתום סדרה של תהליכים משפטיים מורכבים, נפל דבר בעולם העיתונות החרדי: עיתון 'יתד נאמן' הליטאי משנה את פניו לחלוטין, לאחר שהבעלות עליו הועברה כולה לנגיד הרב שמעון גליק, ממקורביו של הגראי"ל שטיינמן.

מדובר בחידוש ימיה של העמותה שהוקמה כדי לנהל את העיתון עם הקמתו בידי הגרא"מ שך זצ"ל. לימים השתלטה על העיתון 'חברת יתדות' בבעלות יעקב לבין. כעת התבצע מהלך משפטי ששחזר את כוחה של העמותה.

למעשה מתבשל המהלך זה חודשים ארוכים. זה שבועות שמזכיר ועדת הרבנים, הרב עזריאל מונק, מנאמני ביתו של הגראי"ל, עובר על הכתבות קודם לפרסומן. לפני מספר שבועות, באחד הלילות, נצפה בידי אחד מבכירי העיתון כשהוא עובר על כתבה שלו - וננזף באופן פוגע. הסיפור הגיע לידיעת הגראי"ל שטיינמן, שפסק מיד ש"לא עוד", והורה לנגיד גליק לממש את אחזקותיו בעיתון לכלל שליטה מעשית. לצורך ביצוע המהלך נשכרו מיטב עורכי הדין.

בשעות הבוקר המאוחרות היום (ה') הגיע גליק למשרדי 'יתד נאמן' שברחוב ז'בוטינסקי, הודיע לנתי גרוסמן, עורך העיתון, על פיטוריו, ומסר לידיו מכתב פיטורין.

לגבי שאר העובדים, חשוב להבהיר כי איש מהם לא פוטר וכל מי שיהיה נאמן לקו החדש שיוצג בעיתון - שעיקרו יחס של כבוד מלא לכלל גדולי ישראל, וציות ללא עוררין לגראי"ל שטיינמן - יוכל להישאר לעבוד בעיתון.

שמעון גליקצילום: שמעון גליק
שמעון גליק


ומי הצטרף להנהלה?

שינוי פרסונלי מיידי יבוצע בהנהלת העיתון, שלושה חברים בולטים יצורפו להנהלה, המשותף לכולם: היותם נאמניו ותלמידיו של הגראי"ל שטיינמן, מדובר בהרב שלמה שטרן, חבר מועצת עיריית בני ברק, הרב יצחק ויזל והרב אליעזר קפלן מ'עזרא למרפא'. הרב שמואל דויטש, חבר ההנהלה כיום, הודיע על פרישתו מהתפקיד.

את המוסף השבועי יערוך הרב יצחק רוט, את מוסף 'שבת קודש' ימשיך לערוך נאמן ביתו של הגראי"ל, הרב ישראל פרידמן, שתפקידיו בעיתון יורחבו מטבע הדברים.

עדיין לא נסגר מינויו של מנכ"ל לעיתון, וגורמים המעורים במהלך טוענים כי אם יסכים לבין לקבל על עצמו את עקרונות ההנהלה החדשה, הוא יוכל להמשיך ולשמש כמנכ"ל.

בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים',הגיב יעקב לבין: "אין תגובה".
יתד נאמן הגראי''ל שטיינמן שמעון גליק יהודה יברוב נתי גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 130 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד