כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חדש בכותל: 'מגנומטר' כשר לשבת

פיתוח מיוחד של ה'מכון הטכנולוגי' ו'קרן מורשת הכותל' יצר מגנומטר שאינו רגיש למתכות קלות, ויאפשר לכל הדעות מעבר וכניסה לכותל בשבתות ובחגים

המגנומטר
המגנומטר



המכון המדעי טכנולוגי לבעיות ההלכה בשיתוף עם ה'קרן למורשת הכותל המערבי' פעלו במהלך החודשיים האחרונים לחדש את המגנומטרים המוצבים בשערי הכניסה לכותל המערבי, על מנת שכל החפץ לבוא לכותל בשבתות ובמועדי ישראל יוכל לעשות זאת לכל הדעות על פי ההלכה.

המגנומטר, המיועד לגילוי מתכות יוצר שדה המגיב למתכות ומתריע. בסידור הנוכחי שגובש על ידי ראש המכון הגאון רבי לוי יצחק הלפרין, בשיתוף עם רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ ועם המשטרה, סוכם להוריד את רגישות התגובה של המגנומטר, כך שלא יגיב אלא למתכות גדולות וחריגות, אך לא למתכות קטנות המצויות אצל כל אדם, דוגמת שעון או מפתחות. כך שמעבר עם חפצים כאלה לא יורגש כלל. גם כמה מתכות קטנות לא יורגשו, אלא אם מדובר בגוש מתכת משמעותי.

בשערים שהוכשרו הוצב שלט בולט, המורה לעוברים דרך השער, כי מי שיש ברשותו מתכות גדולות וחריגות, מעבר למתכות הרגילות, יוציא אותן קודם המעבר, כך שלא ישפיע במעברו על שינויי המתח.

הפיתרון זכה להסכמתם של ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך, הגאון רבי יהושע נויבירט, מחבר ספר 'שמירת שבת כהלכתה', והגאון רבי אביגדור נבנצאל, רב העיר העתיקה.

ב'קרן למורשת הכותל המערבי' ציינו לשבח את שיתוף הפעולה הפורה עם מפקד ימ"ק, סנ"צ אבי ביטון ואנשיו, אשר עשו מאמץ אדיר להתאים את המערכת לדרישות ההלכה, ובכך לאפשר לכל אדם להיכנס לרחבת הכותל המערבי בשבתות ובמועדי ישראל מבלי חשש חילול שבת.
כותל מגנומטר מערכת הלכה אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד