כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מחבל חדר בחסות הערפל • חייל צה"ל נהרג

לפנות בוקר הצליח מחבל לחתוך את הגדר ולחדור לישראל • כח גולני הוזעק למקום, והמחבל פתח על הכח באש • הלוחם נתנאל מושיאשוילי הי"ד נהרג, והמחבל חוסל

חיילים בסיור על גבל עזה. צילום: דו"צ
חיילים בסיור על גבל עזה. צילום: דו"צ



מחבל הצליח לחדור אל ישראל, קרוב למחסום כיסופים על גבול עזה, הוא פתח באש לעבר כוח גולני והרג חייל צה"ל, בן 20.

היום (ו') סמוך לשעה 4 לפנות בוקר, הצליח מחבל להגיע לגדר המערכת, לחתוך אותה ולחדור לשטח ישראל.

כוח מחטיבת גולני הוזעק למקום זיהה את המחבל החמוש, שפתח באש לעבר החיילים והרג את אחד מהם. נתנאל מושיאשוילי, בן 21, תושב אשקלון, הודעה נמסרה למשפחתו. המחבל חוסל.

במקביל, כוחות שריון פתחו בתגובה באש. בעקבות כך הועלתה רמת הכוננות בישובי עוטף עזה.

סמל ראשון נתנאל מושיאשוילי הי"ד, יובא למנוחות היום (ו) בבית העלמין הצבאי באשקלון.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי הלוחמים מנעו פיגוע. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון ויפעל נגד כל גורם שמפעיל טרור נגד ישראל", אמרו בצה"ל והבהירו כי חמאס, השולט בעזה, הוא הכתובת ועליו האחריות.

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אבו אחמד, בירך על הפיגוע, אך הכחיש הודעה אחרת, בה נטל הג'יהאד אחריות על התקרית: "אנחנו מכחישים בתוקף את הדיווחים על כך שפלוגות אל-קודס ביצעו את פעולת הגבורה", אמר. "יחד עם זאת, אנחנו מברכים על כל פעולה שנעשית בשירות ההתנגדות".

עדי ראייה פלסטינים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי קולות ירי נשמעו ליד הכפר עבסאן, שסמוך לגבול המצרי. לטענתם, כוחות צה"ל הטילו פצצות עשן, בזמן שמסוקים נחתו באזור.

מקורות פלסטינים דיווחו בנוסף כי בשעות הבוקר המוקדמות ירו כוחות צה"ל מספר פגזים לעבר שטחים פתוחים, מזרחית לעיר חאן יונס שבדרום הרצועה.

מדובר בתקרית יוצאת דופן לתקופה האחרונה. כבר זמן רב שלא התרחשה תקרית אש על גדר המערכת, ובמיוחד שלא באזור זה. למרות שמחבלים מנסים כל הזמן להגיע לגדר, האירוע הנוכחי חריג כי קרה בתוך שטח ישראל ולא ברצועת עזה.

דובר צה"ל מסר כי סמוך לשעה 13:00 כלי טיס של חיל-האוויר ביצע ירי לעבר חוליה שביצעה ירי תלול-מסלול לעבר כוח צה"ל. זוהתה פגיעה בחוליה. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

עוד נמסר: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל.

מח"ט דרומית: הכוח פעל במהירות ומנע פיגוע גדול נגד אזרחים במרחב

מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, אל"מ טל חרמוני, התייחס היום (שישי) לאירוע שהתרחש לפנות בוקר, במהלכו סיכל כוח צה"ל ניסיון פיגוע מצד מחבל שהצליח לחצות את גדר המערכת. במהלך האירוע נהרג לוחם "גולני", סמ"ר נתנאל מושיאשווילי.

"היום לפנות בוקר, חדר מחבל חמוש לתוך שטח מדינת ישראל וחצה את הגדר עם אמצעים מתקדמים שסייעו לו. הוא מזוהה על ידי כוח איסוף של צה"ל. כוח גולני מגדוד 12 מגיע במהירות ומצליח לממש את ייעודו המרכזי להגנת היישובים הישראליים במרחב", תיאר אל"מ חרמוני.

מח"ט דרומית ציין כי "בתוך כדי ניסיון לחתירה למגע, נפתחת אש מן המארב, הכוח נפגע אך מגיב באופן מהיר ומיידי באש ופוגע במחבל. לצערי, יש לנו לוחם אחד הרוג ואני מבקש למסור את תנחומיי למשפחה".

אל"מ חרמוני הדגיש כי "הכוח פעל במהירות ומנע למעשה פיגוע גדול יותר נגד אזרחים ישראלים במרחב. ארגוני הטרור פועלים באופן מגוון כנגד כוחותינו ואזרחינו. רק בשבוע שעבר בוצע ירי לעבר קצין וחייל. אנחנו בלחימה מתמשכת ומשימתנו הוא להגן על התושבים - מה שאנחנו עושים באופן נחרץ תוך חתירה למגע כפי שהוכיח הכוח הבוקר. הכוח היה נחוש ומהיר וכתוצאה מכך האירוע הסתיים ללא פגיעה באזרחים".
עזה כיסופים הרוג חייל מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד