י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבנים נגד המסתננים • "מי שמשכיר להם דירה הוא רודף"

רבני בני-ברק פרסמו מכתב על חדירת המסתננים לעיר • קוראים לציבור להצטרף לסיורי השמירה, וצפויים להכריז על הקמת בית דין מיוחד שילחם במשכירי דירות

סודנים בישראל. צילום: מנחם הלוי
סודנים בישראל. צילום: מנחם הלוי

אסיפת רבני שכונות קרית הרצוג ופרדס כץ, שהתקיימה לפני כשבועיים, בניסיון למצוא פתרון לבעיית העובדים הזרים המציפים את השכונות - מתחילה לשאת פירות.

בבתי הכנסת ברחבי השכונות נתלה היום (ו) מכתב, בו מבקשים הרבנים מהציבור, להצטרף לשמירת העיר, ומזכירים שלא להשכיר דירות למסתננים.

על המכתב חתומים כל רבני השכונות באיזור: הרב חיים זאיד, הרב מנשה זליכה, הרב דניאל זר, הרב יוסף נח טולנפלד, הרב יעקב עדס, הרב ישעיהו פרנקל, הרב יהוסף חיים שיינפלד והרב אהרן שפירא.

להלן המכתב המלא:

"הנה ידוע ומפורסם על הצרה הפוקדת את עירנו שזרים הלכו בה, והגיע לאוזננו מקרים רבים שתושבי השכונה הותקפו, וכן על בעיות צניעות חמורות המתרחשות בגינם. לאחר שהתאספנו רבני השכונה למציאת פתרון לעניין הכאוב הנ"ל, נמנו וגמרו על מספר החלטות המוטלים עלינו לפעול, בכדי לעשות את שביכולתנו למען הצלת תושבי השכונות.

"ולציבור היקר נקרא בזאת, לא עת לחשות!! עת לעשות להלחם מלחמת מגן והצלה. והנה, קמו אנשי רוח המה, ראשי ארגון 'השומרים' בעירנו בני ברק יצ"ו, אשר רוח ה' לבשה אותם, ושמו על ליבם לסייר בשכונות השונות ולהקדיש מזמנם למען השב השקט ברחובותינו, ללא צד רווח או הנאה כלשהי, וכל הדבר הגדול או הקטן מובאים ומוכרעים על ידי הרבנים שבכל שכונה, ומובן שהכל על פי חוקי התורה ולהבדיל חוקי המדינה.

"אך אין הקומץ משביע הארי, ולצערנו הזמן קצר והמלאכה מרובה. אשר על כן הננו פונים בקריאה של חיבה לתושבי השכונות, לבוא אל עזרת ה' בגיבורים, ולסייע במידת האפשר, מי בלהצטרף לשמירות, מי בלדווח על פעילות חשודה, או בכל דרך אפשרית שתעזור לסלק את הפגע.

"אנו שבים ומזהירים שלא להשכיר דירות לאותם זרים, כהוראת מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א, שדבריהם אינם צריכים חיזוק.

"אם ה' לא ישמור שווא שקד שומר, אנו תפילה לבוכ"ע שיעמוד לימין העוסקים בצרכי ציבור באמונה, ובזכות עבודתם יסייע הקב"ה למתנדבים שיתברכו בכל מילי דמיטב, ואך טוב וחסד ירדפום כל ימי חייהם, ושנזכה לביאת גוא"צ בב"א".

בשבוע הקרוב צפויים הרבנים להכריז על הקמת בית דין מיוחד, אשר ילחם במשכירי דירות למסתננים. המשכירים יזומנו לבית הדין לשימוע, ואם לא ישמעו בקול הדיינים, יפעלו נגדם במלוא חומרת הדין, הן במישור ההלכתי, והן במישור החוקתי. בין הצעדים האפשריים: היתר לפנות לרשויות החוק והאכיפה נגדם, גירוש מהקהילות השונות, ממקומות העבודה ואולי אף להטיל עליהם חרם.

אחד מעסקני השכונה אומר ל'בחדרי חרדים': "לצערנו הרב רוב, המשכירים דירות לאותם מסתננים הם דווקא משלנו, חרדים. עקב ריבוי מקרי האלימות מצדם, הרבנים נחושים לפעול נגד התופעה במלוא הכוח.

אחד הרבנים עמו שוחחנו היום אמר, כי "משכירי הדירות גרועים יותר מהזרים עצמם. יש להם דין רודף מכיוון שהם מודעים לנזק והסבל שהם גורמים לתושבי השכונה, ומוכנים לעשות הכל עבור בצע כסף".
סודנים רבנים מכתב פרדס כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד