י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו החליט: לפנות את שכונת האולפנה • הימין זועם

ראש הממשלה התחייב להעביר הבתים למרחק כמה מאות מטר, ולבנות עשרות בתים כפיצוי בשטחי יו"ש • ח"כ אריאל: "מצפה מהשרים להתנגד" • כצ'לה ישבות רעב

בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן
בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן

נפל הפור: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על החלטתו הסופית: שכונת האולפנה בבית אל תפונה. נתניהו 'התקפל' בפני החלטת בית המשפט והודיע, כי יפנה את הבתים, ובמקומם ישוכנו התושבים בבתים שיוקמו בשטח צבאי בבית אל.

כ'גלולת המתקה' עבור הימין הודיע נתניהו, כי על כל בית שיפונה ייבנו עשרה בתים חדשים בשטחי יהודה ושומרון, ובאופן ספציפי התחייב נתניהו לבניית 50 בתים בבית אל, בכפוף להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה.

לדעת נתניהו, לא מומלץ להכשיר את הבתים באמצעות חוק ההסדרה, שיחיל את החוק הישראלי בשטחי יהודה ושומרון ויעניק פיצוי כספי לבעלי הקרקע, משום שבעולם תיתפס מדינת ישראל כמנסה לעקוף את החוק.

עם זאת, בסביבתו של נתניהו מבהירים כי אם יתגלו בעיות דומות במבנים נוספים, לא יהיה מנוס מהעברתו של החוק.

חה"כ יעקב כץ (כצ'לה) הודיע כי הוא מתכוון לשבות רעב בשל הגזירה.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל הגיב עוד טרם קבלת ההחלטה: "ברור מעל לכל ספק שכל תחינותיו של נתניהו לדחיית החוק בשבועיים נועדו להכשיר את הקרקע להחרבת שכונת האולפנה. ראש הממשלה מוכיח שוב שכל הבטחותיו הן לפרוטוקול בלבד. הוא הבטיח אבל לא הבטיח לקיים".

עם פרסום ההודעה הרשמית על החלטתו של נתניהו, מסר אריאל: "הודעת ראש הממשלה על פינוי בתי האולפנה, שרק לפני ימים ספורים - לדבריו - הייתה גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה, היא סטירת לחי מצלצלת להתיישבות, והוכחה ברורה שהוא אימץ סופית את מצע השמאל הקיצוני. אני קורא לשרי הממשלה להוכיח, כי בניגוד לעומד בראשם הם עומדים במילתם, ולהצביע ביום רביעי הקרוב בעד חוק ההסדרה".

חה"כ מיכאל בן-ארי הגיב להחלטה: "רק אם גבעת האולפנה תהפוך לעמונה 2, ביבי בג"ץ והפרקליטות יפנימו את המסר ויפסיקו להיות גיבורים על יהודים. אם חלילה מתיישבי האולפנה יתפנו מרצון אזי הבתים ביו"ש ימשיכו לקרוס כמו במגדל קלפים".

השר מיכאל איתן מסר: "ראש הממשלה והממשלה אינם רוצים לפגוע בהתיישבות ובמתיישבים, אך הם מחויבים לציית להחלטות בג"ץ ולקיים את שלטון החוק".

גורם בכיר במועצת יש"ע אמר: "מכבסת המלים של לשכת ראש הממשלה מטשטשת את העובדה כי בכוונת הממשלה להיכנע לדרישות השמאל הקיצוני ולהרוס כבר בחודשים הקרובים עשרות בתי יהודים ברחבי יהודה ושומרון, על אלפי הילדים המתגוררים בהם".

ח"כ אריה אלדד אמר: "כל מה שנשאר לראש הממשלה לעשות כדי להביא לשלום עולמי, זה להעתיק את ירושלים לניו יורק".
אולפנה נתניהו אריאל פינוי קראווילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד