י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ח"כ כץ שובת רעב • "70,000 איש יגורשו מבתיהם"

ארבעה ימים נותרו להגשת 'חוק ההסדרה', שאולי ימנע את פינוי שכונת האולפנה בבית אל • מציע החוק, ח"כ יעקב כץ, קורא לציבור להפעיל לחץ על חברי הכנסת והשרים

יעקב כץ. צילום: יעקב כהן
יעקב כץ. צילום: יעקב כהן



החל מהבוקר (א) ועד להעלאת חוק ההסדרה בכנסת, יאוכלס מאהל המחאה שמוקם בסמוך לכנסת באזרחים שיבקשו למחות על הריסת הבתים המתוכננת בשכונת האולפנה בבית אל. כאשר חלקם אף ישבתו רעב.

הבוקר מצטרף אל השובתים רעב ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), יוזם הצעת החוק ומי שמתכוון להעלותה על דוכן המליאה ביום ד' הקרוב. העלאת החוק מתוכננת בין השעות 12:00 עד 14:00.

כזכור, הציעו מקורבי ראש הממשלה לפני כעשרה ימים לדחות את העלאת החוק בשבועיים בכדי לאפשר לנתניהו למצוא פתרון מניח את הדעת לבעיה. יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, אף הפקיד מכתב בנושא בידיו של ראש מועצת בית אל, מאיר רוזנבוים.

אמש הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הפתרון אליו הגיע הוא החלטה על הרס המבנים. במקביל, נותרה בעינה הבטחתו לדחיית החוק תמורת חופש הצבעה קואליציוני, מה שאומר שח"כים בקואליציה יוכלו להצביע בעד החוק. כאשר מסתמן כי גם שרים בממשלה יצביעו בעד החוק. אחד מהם, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, כבר הודיע על כוונתו זו, תוך שהוא לוקח בחשבון את האפשרות לפיה יפוטר מתפקידו.

עוד בנושא:
נתניהו החליט: לפנות את שכונת האולפנה • הימין זועם

תושבי שכונת האולפנה זועמים: "ממשלת אהוד ברק הושיבה אותנו בשכונה האולפנה החל מלפני 12 שנה תוך מתן תמריצים ומענקים, משכנתאות, סלילת כבישים ומדרכות וחיבור לתשתיות. כשם שבכל העולם החופשי לא הורסים שכונה גם אם מתבררת בעיה ביורוקרטית במעמד הקרקע, כך לא תיהרס שכונת האולפנה ולא אלפי הבתים ביו"ש הנמצאים במעמד זהה".

לדבריהם, "שכונת האולפנה לא 'תועתק', גם אם הייתה בנין מלגו ממש, כשם שמגדלי אקירוב ואסותא לא יועתקו. תושבי השכונה מברכים את השרים וחברי הכנסת שיעבירו ברוב גדול ביום ד' את חוקי ההסדרה וימנעו בכך את הגזירה שהציבור בישראל לא יכול לעמוד בה, כפי שהצהיר ראש הממשלה".

המטכ"ליסט. צילום: פלאש 90צילום: המטכ"ליסט. צילום: פלאש 90
המטכ"ליסט. צילום: פלאש 90


"המטכ"ליסטים מוכרים לשרים לוקשים"

כבר בשעות הבוקר המוקדמות החל ח"כ כץ את פעילות המחאה בעקבות ההודעה, כשהוא מפגין מול הכניסה למשרד ראש הממשלה וממתין להגעתם של שרי הליכוד לישיבת 'שרינו'.

"ראש הממשלה והשר ברק חושבים שיוכלו להטעות את שרי הליכוד, ליברמן וחברי הכנסת על ידי 2 עובדות לא נכונות", אמר כץ הבוקר. הוא הוסיף: "בדקנו ואי-אפשר 'להעתיק' את הבניינים, מדובר בהריסה עד היסוד. ההטעייה השניה היא שויינשטיין כביכול ימצא פתרון. מזה שנה ראש הממשלה ניסה דרך המערכת של ויינשטיין למצוא פתרון ולא התקדם אפילו במ"מ אחד. כל מה שבסטטוס זהה לשל שכונת האולפנה, כמעט כל חבל בנימין, 9,000 יח"ד, יהרס, ו-70,000 תושבים יגורשו".

כץ המשיך לתקוף: "אסור לתת לשני המט"כליסטים לחשוב שאפשר למכור לשרים לוקשים. האג'נדה הפוליטית של הפרקליטות וויינשטיין בראשה היא להשמיד את 9000 הבתים. השרים לא יתנו יד למה שתכליתו הרס וגירוש שמשתווה בעוצמה ובכמות לגירוש ספרד".

כץ סיים את דבריו בקריאה לציבור: "להגיע ברבבותיו לשכונת האולפנה ולבנות בה עיר אוהלים, כדי להגן עליה בגופם וכן להשתתף בצעדה. אני קורא לסבים ולסבתות, לדודים ולדודות, לאחים ולאחיות של 70000 המתיישבים העומדים להינשל מבתיהם, תוך מחיקת היישוב עפרה, שליש מבית אל ויישובים נוספים, להתקשר לשרי הליכוד ולשר ליברמן כדי לוודא שיצביעו בעד חוקי ההסדרה ביום ד'".
חוק ההסדרה יעקב כץ כצל'ה יולי אדלשטיין בנימין נתניהו זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד