י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גידול נאה בהיקף יצוא השירותים מישראל

ישראל הופכת למעצמה בתחום יצוא השירותים: ברבעון הראשון של השנה יוצאו שירותים בשווי 6.9 מיליארד דולר • אוריאל לין: "התורם העיקרי לשיפור המאזן של ישראל"

נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי
נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי

מסקירה שערך אגף כלכלה ומיסים בלשכת המסחר עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2012 נרשמה עלייה ביצוא השירותים מישראל בשיעור של כ 7% המתבטאת בכ-460 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סך יצוא השירותים מישראל דוגמת יצוא שירותי תיירות, בנקאות, ביטוח, ספנות, תוכנה ועוד, הסתכם בכ-6.9 מיליארד דולר.

מבדיקת אגף הכלכלה עולה, כי יצוא שירותי התחבורה, הכולל הובלת מטעני יצוא ומטענים בין נמלים זרים, דמי נסיעה של נוסעים, דמי חכירה של אוניות ומטוסים, שירותי נמלים, שירותים הניתנים על ידי עמילי מכס, היווה בתקופה הנסקרת כ-17% מכלל יצוא השירותים מישראל. תחום זה רשם עליה של כ-11% שהם כ-119 מיליון דולר, והסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר.

יצוא שירותי התיירות, הכולל פעילות משרדי נסיעות ותיירות; הוצאות בארץ של תיירים מחו"ל ועובדים זרים המועסקים בישראל, היווה בתקופה הנסקרת כ-18% סך יצוא השירותים. תחום זה רשם עליה של כ-2%, שהם כ-25 מיליון דולר, והסתכם ב-1.3 מיליארד דולר.

יצוא שירותים עסקיים אחרים (הכולל שירותי מחשוב, שירותי תוכנה ותכנות עבור לקוחות בחו"ל, שירותים למסחר סיטונאי, שירותי הנדסה, שירותי מו"פ ועוד) היווה ברבעון הראשון של 2012 כ-64% מסך יצוא השירותים, ונרשמה בו עליה של כ-8%, שהם כ-316 מיליון דולר, והם הסתכמו ב-4.4 מיליארד דולר.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "הכלכלה הישראלית מפגינה עוצמה הולכת וגדלה בתחום השירותים העסקיים. הגידול ביצוא השירותים הוא כיום התורם העיקרי לשיפור מאזן התשלומים של ישראל".
יצוא שירותים ספנות תיירות מחשבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד