י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כ-25 הולכי רגל נהרגים בממוצע מדי שנה במעבר חציה

182 הולכי רגל נפגעו במעבר חציה בשנת 2011 בתל אביב. אור ירוק: על המדינה להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה, כדי לצמצם את היפגעות הולכי הרגל שחוצים את הכביש

כ-25 הולכי רגל נהרגים בממוצע מדי שנה במעבר חציה



כ-25 הולכי רגל נהרגים מדי שנה בממוצע (2004-2011) בערים, כך על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2011 נפגעו 1114 הולכי רגל כשחצו את הכביש במעבר חציה, 15 נהרגו ו-92 נפצעו קשה. כ-66% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו כאשר חצו במעבר חציה (עירוני ובין עירוני). שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר החצייה אמור להיות המקום המוגן להולכי הרגל בכביש. על המדינה להשקיע משאבים בהוספת אמצעי ריסון למהירויות הנסיעה בסמוך למעברי החצייה. על הרשויות המקומיות לדאוג שמעברי החצייה יראו למרחוק וישולטו בשילוט מתריע ומתאים. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה סביב אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעביר חצייה".

בתל אביב נפגעו 182 הולכי רגל במעבר חציה, נהרגו חמישה ו-12 נפצעו קשה, בשנת 2011. בירושלים נפגעו 113 הולכי רגל במעבר חציה, הולך רגל אחד נהרג ו-15 נפצעו קשה, בשנת 2011. בחיפה נפצעו 86 הולכי רגל במעבר חציה, חמישה נהרגו ו-12 נפצעו קשה, בשנת 2011. בחולון נפגעו 62 הולכי רגל במעבר חציה, הולך רגל אחד נהרג ושניים נפצעו קשה, בשנת 2011. ברמת גן נפגעו 58 הולכי רגל במעבר חציה, שבעה נפצעו קשה, בשנת 2011. בבני ברק נפגעו 54 הולכי רגל במעבר חציה, הולך רגל אחד נהרג ושניים נפצעו קשה, בשנת 2011.

הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שיש להם. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות שיגנו עליהם. קשישים וילדים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד כהולכי רגל. 55% מההרוגים בקרב הקשישים הם הולכי רגל. זמן חציית הכביש שלהם ארוך יותר מאשר של צעירים בשל היכולות המוטוריות. לילדים אין את היכולת לקשר בין רעש המכונית למיקומה במרחב ואין להם את היכולת להעריך נכונה את המרחק בין המכונית לבין מעבר החצייה. לכן יש ליצור תנאי דרך בטוחים במקומות שבהם יש ריכוז אוכלוסיות של קשישים וילדים.

בקרבת בתי אבות, מועדוני קשישים ומוסדות חינוך לילדים יש להתקין רמזורים עם מופע אור ירוק ארוך מהרגיל. התקנת רמזורים תמנע את החיכוך בין הולכי הרגל שחוצים מעבר חציה לבין המכוניות ותבטיח את שלומם של החוצים בכביש.

ב-4 בדצמבר 2011 נפטרה מפצעיה הילדה אמור מלכה ז"ל, לאחר שנדרסה שישה ימים לפני כן, כאשר חצתה מעבר חציה. מאז התאונה, פועלת המשפחה לחקיקת חוק אשר יסדיר פסי האטה לפני מעברי החצייה בתוך הערים, בכבישים שמהירות הנסיעה איננה עולה על 50 קמ"ש. ב-21 למאי 2012 הוגשה לכנסת הצעת חוק ביוזמת חברי הכנסת חמד עמאר, יריב לוין וליה שמאטוב ובה הם מבקשים לפעול ליצירת תשתיות מותאמות לצורך העלאת המודעות של הנהגים למעברי חצייה, גם בצמתים שבהם לא מוצב רמזור. הכוונה של חברי הכנסת היא להגביה את מעבר החצייה, להתקין פס הרעדה לפני מעבר החצייה ולהציב תמרור מתן זכות קדימה להולכי רגל.
אור ירוק מעבר חציה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד