כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שבוע הספר • כך תרכשו ספריות ומדפים

מחפשים מקום לשים בו את הספרים החדשים שרכשתם עבור הילדים? • דלתות או מדפים פתוחים? עיצוב 'ילדותי' או בוגר? • רעיונות וטיפים בהשראת שבוע הספר

צילומים: עמוס עוז
צילומים: עמוס עוז

קניית ספריה לחדר הילדים היא לא עניין של מה בכך. ספרייה היא רהיט מאסיבי שתופס מקום רב, ולכן עלינו להתמצא באפשרויות הקיימות, וכמובן שלא לשכוח שקיימים עיצובים מדליקים, פורצי גבולות ויצירתיים.

ספריות הן חלק אינטגראלי מחדרי הילדים. לרוב הן מכילות, מלבד ספרים כמובן, חלק ניכר מתכולת החדר. מלבד מדפים פתוחים ספריות משלבות גם דלתות ומגירות סגורות המקלות על האחסון באופן פונקציונאלי, נוח ולעיתים מוסתר של הציוד הרב.

בשונה מספריות למבוגרים, בעיצוב ספריות לחדרי ילדים אפשר לשחק מבחינה צורנית וצבעונית. ישנם מרכיבים רבים שבהם יש להתחשב ולשקול, לפני רכישת ספריה חדשה ומדפים לחדר הילדים של ילדיכם.

ניצן הורוביץ, המעצב של רשת רהיטי דורון מצביע על מספר נקודות שיש לשים אליהם לב:

1. היבט חשוב שיש לקחת בחשבון ללא קשר לעיצוב הוא בטיחות ואמינות הספריות, בעיקר לאור העובדה כי הן מכילות משקל רב ולרוב מתנשאות לגובה. ספריות שיהיו בנויות מחומר שאינו חזק דיו עשויות להתפרק ולהוות בכך סכנה בטיחותית. בנוסף, ניתן למצוא ספריות המורכבות לצד מיטת הנוער, מעל לשולחן הכתיבה או על הקיר, או ספריות נוער המורכבות ממספר חלקים.

2. חשוב להקפיד על נגישות נוחה לספריות. נגישות שאינה נוחה לספריות תפגע באלמנט הפונקציונאלי של הרהיט ותפגע בעיצובו הכללי של החדר כולו. כמו כן, חשוב להקפיד שהספרייה לא תהיה מורכבת מעל לראשו של הנער בכדי למנוע סכנה בטיחותית.

3. ספריות מבטאות גם היבט חינוכי: נוכחות ספריות בחדר מדגישה את החשיבות שבקריאת ספרים ובלמידה. הצבתן בחדר באופן גלוי ומרכזי תדגיש היבט חשוב זה. ספריות הם רהיט חשוב, פונקציונאלי ומרכזי בחדרי ילדים ונוער וכדאי לבחור אותן בקפידה על מנת שימלאו את תפקידן באופן פונקציונאלי ונוח.

4. קיימת אפשרות לשלב דלתות בספריות או מגירות סגורות וניידות על מנת לאחסן אביזרים קטנים יותר ועדיין לשמור על מראה נקי ומסודר כמובן ששילוב הצבעים במראה כזה הוא אלמנט חשוב ולעיתים הכרחי ,כך נוכל להשפיע על צבעוניות החלל כולו.

5. חשוב לוודא את מידות הספרייה בהתאם לשימוש ,עומק הספרייה לעיתים יגביל את אופציות האחסון השונות,לכן מומלץ לבחון מראש מה ברצונכם לאחסן ומה עומקם של הספרים/ קלסרים/ אלבומים ועוד... יש להביא בחשבון שספרי ילדים לרוב הם גבוהים ורחבים.
רהיטי דורון ניצן הורוביץ ספריות מדפים חדר ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד