י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רגם את הרכבת הקלה ונידון ל-18 חודשי מאסר

צעיר ערבי שהשליך אבן על הרכבת הקלה בירושלים, נידון ל-18 חודשי מאסר, ול-12 חודש נוספים על תנאי • השופט: "חמור יותר מידוי אבנים לכלי רכב אחר"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אמנון כהן, גזר היום (א) 18 חודשי מאסר על מוסא אבו חדיר, תושב שועפט, בגין זריקת אבן על הרכבת הקלה בירושלים.

הנאשם, כבן 19, הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בכתב אישום מתוקן, בעבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה וחבלה במזיד.

הנאשם הודה, כי ביום 8.8.11 בשעה 22:30, כאשר נסעה הרכבת הקלה בשכונת שועפט בירושלים במהירות שבין 30 עד 40 קמ"ש, הוא יחד עם אחר, יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה, כל אחד אבן אחת. האבן שזרק הנאשם פגעה בדופן הימנית של הרכבת כ-5 מטר מאחורי מקום מושבו של הנהג.

שירות המבחן התרשם, כי הנאשם מתקשה לעיתים בחישוב השלכות מעשיו, וכי מעצרו וניהול ההליכים המשפטיים נגדו עד כה מהווים עבורו גורם מרתיע. שירות המבחן גם ציין, כי הנאשם נמצא בתקופת גיל ההתבגרות, וכי בלט אצלו קושי להפעיל שיקול דעת ונטייה להתנהגות אימפולסיבית. בסופו של תסקיר, המליץ שירות המבחן להטיל על הנאשם שירות לתועלת הציבור בהיקף של 280 שעות.

לנאשם היה גם רישום פלילי קודם בגין החזקת סכין למטרה לא כשרה מיום 23.1.10, במסגרתה נידון, בין היתר, לביצוע שירות לתועלת הציבור בהיקף של 50 שעות.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי לחברת האבטחה וקנס. התביעה טענה, כי מדובר באירוע ראשון בו נזרקו אבנים לעבר הרכבת הקלה ולכן נדרש בית המשפט 'להציב רף ענישה', זאת גם בשים לב לנזק הפוטנציאלי הטמון בזריקת אבן לעבר הרכבת הקלה, נזק לציבור הנוסעים המשתמש ברכבת על בסיס יום-יומי.

בפסק דינו כתב השופט: "מקובל עלי, כי זריקת אבנים לעבר רכבת נוסעים מתאפיינת בחומרה יתרה משלה ואין מקום להשוואה בינה לבין זריקת אבנים לעבר כלי רכב מנועי. גם כאן, עלולה הפגיעה להביא להחמרת הסיכון הצפוי לנוסעים ומספר הנוסעים גדול לאין שיעור מזה שבכלי רכב ואפילו המדובר באוטובוס. מאידך גיסא, רכבת נוסעים מהווה מטרה נוחה לפגיעה בשל תנועתה האיטית ובהתחשב בכך שמדובר במספר קרונות הנעים בצוותא. הנסיעה על פי לוח זמנים קבוע ועל גבי פסים מקילה על מיידי האבנים.

"ידוי אבן כלפי רכבת קלה, יש בו גם משום פגיעה בסדר הציבורי, שכן הדבר עלול לגרום לשיבוש כל התנועה ברחבי ירושלים. פרנסי העיר ותושביה המתינו שנים רבות לבואה של הרכבת הקלה ויש לאפשר להם לעשות שימוש ברכבת ללא חשש לביטחונם".

לסיום פסק השופט: "מאסר לתקופה של 18 חודש, בניכוי הימים בהם היה הנאשם במעצר דהיינו מיום 17.8.11 עד ליום 29.8.11. מאסר על תנאי למשך 12 חודש, ואולם, הנאשם לא ישא בעונש זה אלא אם כן יעבור תוך תקופה של שנתיים מיום שחרורו על עבירה של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה או חבלה במזיד ויורשע עליה".
מאסר רכבת הקלה אבן ידוי פסיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד