כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רוצים עונש מוות: ערעור על גזר הדין של מובארק

יממה לאחר שבית המשפט גזר על הנשיא לשעבר חוסני מובארק מאסר עולם, התביעה במצרים עתרה: להחמיר את הפסיקה • ואיך התאקלם מובארק בכלא?

מובארק במהלך המשפט
מובארק במהלך המשפט צילום: מתוך רשתות מצריות

מצבו הבריאותי של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק שלקה אתמול בליבו לאחר שנדון למאסר עולם בבית המשפט בקהיר- משתפר. גורם בשירות בתי הסוהר במצרים הרחיב על מצבו ואמר כי הוא "יציב באופן יחסי".

הגורם סיפר על תהליך התאקלמותו בכלא, ואמר כי הוא קיבל מספר אישי, צולם על-ידי קציני הכלא ולבש את מדי האסיר הכחולים של כלא 'טורה'.

בתוך כך, גורם משפטי מצרי בכיר הסביר היום לאתר החדשות המצרי 'מסראווי' כי ההחלטה שלא להטיל עונש מוות על מובארק נתינה מכיוון שפסק דין כזה מחייב הסכמה של כל הרכב השופטים ולא של רובו. "ייתכן ולא הושג קונצנזוס על עונש זה ולכן הוחלט על מאסר עולם".

בנוסף, פרקליטות המדינה במצרים ערערה היום על גזר הדין שהוטל אתמול על נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, כך דיווח גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית. אתמול נגזר על מובארק מאסר עולם, לאחר שהורשע באחריות להרג 840 מפגינים במהלך ההתקוממות העממית נגד משטרו, לפני כשנה וחצי.

במקביל הודיעה הפרקליטות במצרים, כי תרער על זיכויים של עלא וגמאל מובארק, בניו של הנשיא לשעבר, ועל זיכוי ששת עוזריו של שר הפנים, חביב עאדלי.
מצרים כיכר תחריר חוסני מובארק נשיא עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד