כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפתעה לתושבי ירושלים: העירייה עיקלה חשבונות הבנק

תושבי הבירה, שהורגלו לשלם את הארנונה במהלך השנה, הופתעו לגלות: עיקול הוטל על חשבונם בבנק • בין הנפגעים - הרב יעקב יוסף • העירייה: "פועלים על פי החוק"

הגר"י יוסף. צילום: קובי הר צבי
הגר"י יוסף. צילום: קובי הר צבי

רבים מתושבי ירושלים מתקשים לשאת בנטל הארנונה, הנגבית בסכומים גבוהים ובהנחות מינימליות. אלא שעתה הוסיפה העירייה צעד שאף אם הוא חוקי - גורם נזק וסבל לתושבים.

בשנים האחרונות, יכלו תושבי ירושלים לשלם את תשלומי הארנונה במהלך כל שנת החיוב, עד תומה. כך יכלו מעוטי היכולת לחסוך במהלך החודשים את התשלום הנדרש - ולשלמו לקראת סוף השנה, גם אם בריבית של כמה שקלים.

אלא שהשנה החליט מי שהחליט, כי מיותר להקל על התושבים, ויש לכפות את גביית הארנונה כבר עם סיום הרבעון הראשון של השנה. וכך, במהלך השבועות האחרונים, 'זכו' התושבים שטרם הסדירו את תשלום הארנונה לספוג עיקול על חשבון הבנק שלהם.

בין הנפגעים היה גם הגאון רבי יעקב יוסף, שהוטל עיקול על חשבונו, והוסדר לאחר מכן.

אחד מנפגעי העיקול אומר ל'בחדרי חרדים': "גם אם זה חוקי ומותר, יש צורה לעשות את זה, אנשים רגילים שנים ארוכות לטפל בארנונה לקראת סוף השנה. אם אתם מתכוונים לדרוש מהם להקדים, לפחות תשלחו מכתב התראה ותודיעו שאתם פונים לאכוף את הגבייה. זאת, כמובן, מלבד חוסר ההתחשבות במעוטי היכולת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת על פי החוק ובאופן שוויוני לגביית תשלומי הארנונה בעיר. הטלת עיקולים מבוצעת באופן אוטומטי כאשר קיים חוב ארנונה שלא הוסדר. במקרה המדובר - של הגר"י יוסף - העיקול בוצע בשל אי השלמת הליך טכני שאינו באחריות העירייה. מפאת החובה לשמור על צנעת הפרט, לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה הספציפי".
ארנונה ירושלים יעקב יוסף עיקול גבייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד