א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אבל בלונדון: ראש ישיבת 'מתיבתא' הגר"ח ברייש זצ"ל טבע למוות

אסון בקהילה החרדית של לונדון: ראש ישיבת 'מתיבתא', הגר"ח ברייש זצ"ל, טבע למוות • ה'חברותא' שהיה עמו, ר' יצחק בייגל, בן 30, נפצע באורח קל • הותיר אחריו מאות תלמידים כואבים • לאחר עיכובים בשל יום חופשה שהוכרז בבריטניה - שוחררה הגופה • הלווייה המונית צפוייה הערב

הגר"ח ברייש. צילום: הניק gerade, פורום בחדרי חרדים
הגר"ח ברייש. צילום: הניק gerade, פורום בחדרי חרדים



אסון מזעזע בקהילה החרדית בשכונת 'סטמפורד היל' בלונדון:

שני חרדים מהמשפחות החשובות בקהילה יצאו היום (ב) לשחות בחוף הים וטבעו.

המבוגר שבהם, הגאון רבי חיים ברייש זצ"ל, מראשי ישיבת 'מתיבתא' בלונדון, בן 65 - טבע למוות, השני, אברך מתלמידיו בשם ר' יצחק בייגל, בשנות ה-30 לחייו, נפצע קל ופונה לבית החולים.

הגר"ח ברייש הוא בנו של הגאון הישיש רבי שמעון ברייש מציריך וגיסם של הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק והגאון רבי חיים פיינשטיין, ראש ישיבת 'בית יהודה', הוא נמנה על חסידי סאטמר, ושימש שנים רבות כראש ישיבה ב'מתיבתא' בלונדון, שם הותיר אחריו מאות תלמידים שבורים ורצוצים.

הגר"ח שלא חש בטוב בתקופה האחרונה, יצא אמש לחופשה קצרה בבית גיסו ר׳ שמילי ברגר בקנט שבאנגליה. הבוקר יצא עם תלמידו ר' יצחק בייגל לשחיה בים. ר׳ חיים החליט להיכנס לים על אף הגלים הסוערים, תלמידו ניסה לעצור בעדו, אך היה זה מאוחר מדי והגר"ח החל לטבוע. התלמיד ניסה להיכנס לים לנסות ולהציל את ראש הישיבה ואז נפצע באורח קל כתוצאה משריטות על גופו.

האברך ר׳ יצחק בייגל היה בשעות האחרונות בחקירה במשטרה המקומית בעקבות המקרה, בסיומה הוא שוחרר לביתו. הגופה נמצאת עדיין בידי המשטרה. אנשי החברה קדישא ממתינים לתוצאות החקירה ולשחרור הגופה.

בני המשפחות קיבלו את הידיעה בתדהמה ובאבל.

צילום: דודי בראון, לונדון



סייע בהכנת הכתבה: העיתונאי בני רוזנבוים, לונדון

לונדון טביעה ראש ישיבה ברייש סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד