ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

צה"ל נערך לגיוס החרדים: יקים עוד שלושה גדודים

יוקמו במידה וחוק טל ישונה • בעבר התנגד הצבא להקמת יחידות מגזריות נוסף לגדוד הנח"ל החרדי • עוד פיתרון: חלק מהחיילים יצוותו למשטרה ולשב"ס

הנח"ל החרדי. יוקרמו עוד? צילום: יעקב נחומי
הנח"ל החרדי. יוקרמו עוד? צילום: יעקב נחומי

צה"ל נערך לקליטת מתגייסים חרדים ומוכן להקים במקרה הצורך עוד שלושה גדודי נח"ל חרדי כדי לשבצם ביחידות קרביות, כחלק מההסדר החלופי לחוק טל. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

מדובר בתפנית משמעותית בעמדת הצבא, שהתנגד עד כה להקמת יחידות מגזריות הומוגניות נוספות על גדוד הנח"ל החרדי שכבר קיים. עם זאת, אין כוונה להקים חטיבה חרדית, אלא לפזר את הגדודים ביחידות שונות.

קווי היסוד של תוכנית זו של צה"ל לקליטת חרדים הוצגו על ידי בכירים באכ"א, בראשותו של תת-אלוף גדי אגמון, ראש חטיבת התכנון באגף. אגמון אישר כי הצבא יוכל, אם יצטרך, להקים גדודים קרביים אף לקליטת 2,000 לוחמים חרדים, נוסף על גדוד הנח"ל החרדי ובמתכונת דומה.

לדבריו, נשקלת אפשרות שאחד הגדודים ישתייך למערך ההגנה האווירית (נ"מ). צה"ל גם נערך להרחבת שירות חרדים בפיקוד העורף.

דובר צה"ל מסר בתגובה לפניית עיתון 'הארץ': "כחלק מגיבוש המענה לגיוס חרדים נידונות כמה חלופות, מהן הקמת מסגרות לוחמות הומוגניות נוספות לחרדים. בשל הצורך למתן מענה לגיוס נרחב מבעבר, נשקלות גם חלופות שנשללו בעבר", נמסר מדובר צה"ל.

מקורות צבאיים הוסיפו, כי בכל מקרה אין מדובר בהקמת חטיבה חרדית בצבא.

לפי 'הארץ', פתרון נוסף ששוקל הצבא הוא להפנות מתגייסים חרדים ליחידות מחוץ לשורותיו, ובעיקר לשירות כחיילים במשטרה ובשירות בתי הסוהר.

כיום מציב צה"ל בשנתון כ-2,700 חיילים בשני הגופים הללו. הפניית החרדים אליהם תפנה חיילים אחרים למשימות צבאיות, וגם תקל במקצת את כאב הראש הצבאי באשר לשיבוץ מספר גדול של חרדים, המחייב הקפדה על כללים דתיים שונים ובראשה סביבת עבודה שבה השירות של נשים מוגבל.

עם זאת, עולים ספקות באשר למידת ההצלחה של תוכנית זו. עד היום נכשל לחלוטין שילוב חרדים במשטרה ובשב"ס. אף שהמשרד לביטחון הפנים הקצה מאות תקנים לשירות אזרחי של חרדים בשני הגופים, אוישו רק כמה עשרות מהם.
חוק טל צה''ל גדוד חרדים צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד