י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם תבוטל החובה להחזיק אפוד זוהר ברכב?

חבר הכנסת רוני בר-און הגיש הצעת חוק לבטל את חובת השימוש באפוד זוהר. אור ירוק בתגובה: "ביטול החוק יגביר את הסיכון להיפגעות בשעות החשיכה"

האם תבוטל החובה להחזיק אפוד זוהר ברכב?

בתאריך 21 למאי 2012 הניח חבר הכנסת רוני בר-און הצעת חוק על שולחן הכנסת בו הוא מבקש לבטל את החוק אשר מחייב החזקה ושימוש של אפוד זוהר. על פי חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 69) התשס"ה-2005 מחייב כל נוהג בכלי רכב להחזיק ברכבו אפוד זוהר ולעשות בו שימוש במקרים כאמור באותו חוק. חבר הכנסת בר-און טוען כי מהפרסומים בתקשורת עולה, כי החוק נולד בחטא וביסודו מדובר בהצעת חוק שנהגה על ידי שדלנים של חברה מסחרית, ובמטרה לקדם את האינטרסים הכלכליים של החברה.

"מכיוון שאין להסכים למצב שבו הליך החקיקה הופך כלי שרת לבעלי אינטרסים מסחריים", טוען חבר הכנסת בר-און, "מוצע לבטל את החוק, וכל להעביר מסר ברור לפיו הכנסת לא תאפשר לנצל את הליכי החקיקה לצורך אינטרסים עסקיים".

האפודים הזוהרים הוכחו כיעילים כאביזר אשר מפחית את הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים. מחקר קנדי מראה שהסיכון של הולכי רגל להיפגע בתאונה בחושך הוא כפול מאשר ביום, ומחקר בריטי מראה שהסיכוי של הולכי רגל להיפגע בחושך, הוא פי חמישה מאשר ביום. מחקר שבוצע בנושא מצביע על כך שרפלקטורים (מחזירי אור) להולכי רגל מפחיתים את הסיכוי שהולך רגל יידרס בחשיכה בכ-85%. הולכי רגל עם רפלקטורים, יכולים להיראות על ידי הנהגים במרחקים גדולים משמעותית מאשר ללא רפלקטורים. המרחק עשוי לגדול מ-25-40 מטר עד ל-130-140 מטר ובתאורה הגבוהה של הכלי הרכב עד 400 מטרים.

עמותת אור ירוק: "מטרת האפוד הזוהר הינה לסמן ולהדגיש כי בצד הדרך עומד אדם ויש להיזהר מלפגוע בו. האפוד הזוהר חשוב במיוחד בחושך או בעלות השחר. מחקרים מראים כי הנראות עם רפלקטורים (אמצעי מחזירי אור) גבוהה משמעותית מהנראות ללא הרפלקטורים. לכן, ביטול החוק יגביר את הסיכון להיפגעות בשעות החשיכה".
אור ירוק אפוד זוהר תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד