י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"כך מתנהגים במדינת היהודים?" • הפרקליט מזועזע

פרשת החב"דניק שגורש מקניון רמת אביב מרתיחה את עו"ד ששי גז, מבכירי הפרקליטים בישראל • בראיון מיוחד הוא אומר: "זו לא שאלה חוקית, אסור לומר כך ליהודי"

עו"ד ששי גז
עו"ד ששי גז



סילוקו של שניאור שניאורסון, חסיד חב"ד, מקניון 'רמת אביב' - פרשה שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים' - הצליח להרגיז גם חילונים רבים.

אתר שוטרעם.נט שוחח עם עו"ד ששי גז, מבכירי הפרקליטים בישראל, תושב שכונת רמת אביב.

• אנחנו מדברים בעקבות האירוע שהסעיר את התקשורת, לאחר שצעיר חרדי, לצורך העניין חב"די, לא הורשה להיכנס לקניון ברמת אביב. כאחד מבכירי הפרקליטים בישראל נתחיל אולי בשאלה פרקטית, האם חוקית, מותר למנוע מאדם להיכנס לקניון? האם הקניון נחשב שטח ציבורי או פרטי?

עו"ד ששי גז: "להערכתי לא ניתן לומר לאדם לא להיכנס לקניון. אך השאלה היא לא חוקית. השאלה היא האם במדינת היהודים אפשר לומר ליהודי לא להיכנס למקום מסוים? מישהו חלם על זה? תאר לעצמך שהיית שומע בחדשות שלא הכניסו אדם בפריז למקום כלשהו. הרי כולנו היינו מתוקממים. זה לא יעלה על הדעת. האם הנחת תפילין יכולה להפריע ליהודי כלשהו? לא מאלצים אותך להניח תפילין. הזדעזעתי, לא האמנתי שנגיע אי פעם למצב כזה. איזה כפיה דתית יש באדם שנכנס לקניון ומציע לך להניח תפילין ואתה משיב בשלילה. אין בזה שום כורח או כפיה דתית, חלילה. אני נחרדתי מלשמוע את זה".

החשיפה שחוללה את הסערה:
קניון אסר על כניסת חרדי • ההנהלה: "לא רוצים פעילות חב"ד ברחבי הקניון"
צפו: מאבטחי קניון 'רמת אביב' מונעים כניסה מחסיד

• אתה מכיר את הפעילות של חב"ד ברמת אביב? ומה דעתך על ההתנגדות שהיא מקבלת?

"אני לא מבין את הפחד מהיהדות. אני חי בשכונה, אני חש את האווירה הזאת ובעיניי כשיהודי דתי מציע להניח תפילין - זו הצעה נחמדה. נניח שאנשים חוששים מהכפיה הדתית, מישהו מאלץ אותך? החב"דניקים עושים זאת בצורה הכי נחמדה בעולם. מה, יש פה כפיה? מה לנו ולומר כפיה דתית? כאנשים חילונים, אין לנו שום חשש מזה".

• האם שומרי מצוות וכאלה שאינם יכולים לחיות יחד ברמת אביב?

"בפעילות בקניון, למשל, אפשר לעשות הסכם. לעמוד במקום מסוים. אל תנדנדו יותר מדי, תשמרו על הכבוד והם אכן עושים זאת. אם ערבי יכול להיכנס לקניון, אז יהודי חרדי לא?

"צריך לדבר, שיהיה גשר בין החילונים לדתיים. וחב"ד יודעת לעשות זאת. אני לא רואה מישהו מסאטמר שעושה זאת, דווקא חב"ד יודעת לעשות את הגשר".

• אנחנו מתקרבים לג' בתמוז, יום ההילולא. איך אתה רואה את השפעת השלוחים בעולם?

"אני רואה בפעילות חב"ד פעילות חיובית. אני רואה את החב"דניקים מה הם עושים, ולא הרבה עושים כמוהם. כל חילוני שנמצא בתאילנד שמתארח בבית-חב"ד, שאל אותו אם זו לא אחת הפעילויות היפות שהוא ראה. החב"דניק מקבל אותך. התנועה הזאת משאירה אותך יהודי, עושה עבודה מאוד חיובית".

קישורים:
אתר חב"ד - שטורעם. נט
קניון רמת אביב חב''ד אנטי ששי גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד