כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כך יזם הגראי"ל את העמותה החדשה ב'יתד' • בלעדי

חשיפה בלעדית ב'בחדרי חרדים': ההוראה של הגראי"ל שטיינמן לייסד עמותה חדשה • "היות והמצב בעיתון יתד נאמן צריך תיקון על כן אבקש להרכיב הנהלה חדשה"

בכתב יד קודשו. הגראי"ל שטיינמן במכתב היסטורי
בכתב יד קודשו. הגראי"ל שטיינמן במכתב היסטורי



"לכ' הגאון ר' משה אהרן ברוורמן והגאון ר' נתן זוכובסקי שליט"א" - כך נפתח מכתבו של הגראי"ל שטיינמן, מכתב שנשלח בכ"ה באייר, לפני שלושה שבועות בדיוק, ועוסק בהקמתה של עמותה חדשה לביטאון הליטאי 'יתד נאמן'.

וכך נכתב במכתב, שנכתב בכתב-ידו של הגראי"ל:

"היות והמצב בעיתון יתד נאמן צריך תיקון על כן אבקש להרכיב הנהלה חדשה לחברת העיתון כפי מה שדובר על פה ולחתום על המסמכים שהוכנו על ידי העורך דין, ומגלגלין זכות ע"י זכאי". את המכתב חתם הגראי"ל בחתימת ידו.

אל המכתב מצורפת גם חתימתו של הגר"ח קנייבסקי.

מאותו רגע בו יצא המכתב, החל להתגלגל המהלך ההיסטורי שהוביל להקמתה של עמותה חדשה, ולהעברתו מתפקידו של העורך הראשי, נתי גרוסמן.

המכתב, שהיווה את יריית הפתיחה להקמת העמותה החדשה, מבהיר גם בצורה ברורה מתי נתן הגראי"ל שטיינמן את ההוראה לחולל את המהפך.

"ספינים לפה, ספינים לשם – כל אלו אינם אלא ניסיונות לעצור את מה שהחל הגראי"ל שטיינמן לגלגל", אומר גורם בהנהלה החדשה של העיתון. "המצב בעיתון יתד נאמן צריך תיקון, כתב ראש הישיבה. מעתה הוא יתוקן. צעד אחר צעד, שלב אחר שלב".



יתד נאמן הגראי''ל שטיינמן הרב נתן זוכובסקי הרב משה אהרן ברוורמן הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד