י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכה לפרקליטות: 4 חודשי עבודות שירות לשולה זקן

ראש לשכת אהוד אולמרט קיבלה את העונש הקל ביותר בפרשה, אך עדיין לא מרוצה: "אם זה הפרצוץ של מדינת ישראל, אני מתביישת בה" • השופט: "היא רק מזכירה"

שולה זקן. צילום ארכיון
שולה זקן. צילום ארכיון

מכה לפרקליטות: בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ד') ארבעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות ושני חודשי מאסר על תנאי על ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן.

זקן הורשעה במרמה והפרת אמונים בפרשת רשות המיסים כשניצלה את מעמדה כראש לשכת אהוד אולמרט בהיותו שר האוצר כדי לקדם את ענייני אחיה יורם קארשי ברשות המיסים.

לאחר מתן פסק הדין, אמרה זקן: "אני מורשעת כאן בתור היותי עובדת מדינה. אם זה הפרצוף של מדינת ישראל, אני מתביישת בה. כעת אני שבה לילדיי ולמשפחתי, כדי לשמור עליהם ולתת להם את הכוח".

שופט בית משפט השלום, חיים לי-רן, אמר כי "נדמה לי שככל שרם מעמדו של עובד הציבור, כך גובה רף הענישה. יחד עם זאת, לא דומה מעמדה של הנאשמת למעמדו של ראש רשות המסים, ולכן לגזור את דינה כדינו, לדעתי חורג מעקרון המידתיות. "לגבי הנאשמת קבעתי שלא ידעה על התוכנית הגדולה".

במסגרת פרשת רשות המסים, הורשעה זקן בחודש פברואר השנה בעבירה של הפרת אמונים. נקבע כי היא סייעה במינוי ג'קי מצא לתפקיד ראש רשות המסים, ובתמורה ביקשה להשתמש בכוחו של מצא כדי למנות מקורבים שלה ושל אחיה לתפקידים ברשות.

נגד זקן מתנהלים עוד מספר הליכים משפטיים. בין היתר היא מואשמת בעבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס" ופרשת "מעטפות הכסף".
אהוד אולמרט שולה זקן גקי מצא ראשונטורס מעטפות הכסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד