ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

פרסום ראשון • הגראי"ל שטיינמן: "ההלכה מחייבת לתמוך בחוק ההסדרה"

חברי הכנסת של דגל התורה עלו לביתו של הגראי"ל שטיינמן וקיבלו הוראה חד משמעית - ההלכה מחייבת לתמוך בחוק ההסדרה • המקור: דברי הרמב"ם שאסור ליטול שדה יהודי ללא הסכמתו • מה יעשו חברי הכנסת של אגודת ישראל? • והאם שרי ש"ס יתמכו אף הם בחוק בעקבות ההלכה?

הגראי"ל שטיינמן
הגראי"ל שטיינמן

שנים ארוכות מתלונן הציבור הדתי על יחס חד-סטרי לו הוא זוכה מהציבור החרדי, מחד גיסא, כאשר נדרשת תמיכה בעולם התורה ובעניינים הנוגעים ליהדות החרדית – תומכים נציגי הציבור הדתי על בסיס קבוע, ומאידך גיסא, בנושאים השייכים לימין הדתי, ובעיקר בנושאי שלמות הארץ, נוהגים נציגי יהדות התורה להצביע על פי האינטרס המקומי או ההוראות שקיבלו, תוך התעלמות כמעט מוחלטת מהציבור הדתי.

**אסור להכריח אדם למכור את שדהו ולכן אסור לתמוך בחוק**

האם אנו עדים לשינוי משמעותי במפת היחסים הזו?

אתמול (ד) עלו חברי הכנסת של דגל התורה משה גפני ואורי מקלב לביתו של הגראי"ל שטיינמן במטרה לקבל ממנו הוראה כיצד להצביע בחוק ההסדרה. הגראי"ל השיבם באופן חד משמעי, כי אין כאן מקום לספק כלל, היות והרמב"ם פוסק שאסור לפנות שדה של יהודי בארץ ישראל בלי רצונו, בוודאי שהם מחויבים על פי ההלכה לתמוך בחוק.

אלא שהשלכות הפסיקה נרחבות בהרבה:

מה יעשו חברי הכנסת האחרים ב'יהדות התורה'? האם מוזס יצביע אף הוא בעד החוק? האם ליצמן יסכן את כיסאו במשרד הבריאות כי ההלכה מעל הכול?

ומה יעשו חברי הכנסת של ש"ס? אמנם גם הגר"ע יוסף הבהיר כי הוא תומך בחוק, אך השרים קיבלו היתר להימנע מהצבעה כדי שלא לסכן את כסאותיהם. האם אלי ישי, המתהדר בקשר טוב עם הגראי"ל שטיינמן, אכן יקיים את ההלכה ויצביע בעד החוק?
שטיינמן גפני מקלב חוק ההסדרה תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד