ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צרפת: נעצרו התוקפים האנטישמים מוילרבאן

קבוצת המוסלמים שתקפו שלושה צעירים יהודים בעיר וילרבאן, אותרה בחלקה • שר הפנים הצרפתי: תקיפה על רקע אנטישמי • אחד הנפגעים אמור להתחתן בשבוע הקרוב

משטרת צרפת באירוע בטולוז
משטרת צרפת באירוע בטולוז צילום: משטרת צרפת



תקיפה אנטישמית בוילרבאן שבצרפת: משטרת צרפת הודיעה אחר הצהריים (ד') כי שני חשודים נלכדו בחשד למעורבות באירוע במוצאי שבת, שבו הותקפו צעירים יהודים חובשי כיפה בפטישים ובמוטות ברזל. חשוד מרכזי נוסף עדיין מסתובב חופשי ומשטרת צרפת מחפשת אחריו.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, המשטרה הגיעה הבוקר לחפש את החשודים בבתיהם ולא מצאה אותם, אולם בהמשך היום, כששמעו השניים על כך - הסגירו את עצמם.

מדובר במקרה בו הותקפו שלושה יהודים, שניים מהם בני 18 ו-23, תלמידי ישיבה מקומית, וצעירה נוספת בת 24. על פי החשד הותקפו השלושה בידי קבוצה שמנתה יותר מעשרה בני אדם, ככל הנראה מוסלמים, שהיכו אותם בפטישים ובמוטות ברזל. השלושה נפצעו באורח קל, אושפזו בבית החולים לכמה שעות ולאחר ששוחררו הגישו תלונה במשטרה.

שר הפנים הצרפתי כבר הצהיר כי הוא סבור שמדובר בתקיפה על רקע אנטישמי.

אחד מהמותקפים, שמואל ביטון בן ה-22, המשתייך לקהילת חב"ד, אמור להינשא ביום ראשון הקרוב. בני משפחתו מקווים כי ההלם והכאב יחלפו עד למועד החתונה וכי היא לא תידחה.

משפחתו של ביטון כבר פגשה את האנטישמיות המשתוללת בצרפת - אחיינו של ביטון לומד בבית הספר 'אוצר התורה' בטולוז, בו אירע פיגוע הרצח המזוויע של שלושת בני משפחת סנדלר ושל מרים מונסונגו.

אלי אזולאי, הפצוע השני בתקרית, שנפגע בעורפו, הוא בנו של הרב דוד אזולאי, מנהל בית הספר בוילרבאן - אשר סמוך אליו אירעה התקיפה.

עודכן לאחרונה ב: 18:20

בווילרבאן צרפת טולוז משטרה חשוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד