כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כצאן לטבח • צפו: שוטרים מכים את מפגיני הקברים שנעצרו ביהוד • בלעדי

בהפגנה נגד חילול קברים שנערכה ביהוד, עצרו השוטרים 25 מהמפגינים • השוטרים הושיבו את המפגינים על רצפת הרחוב בצמוד לקיר • אחד המפגינים, שסירב לשבת, הוכה באכזריות ונאזק • ארגון 'ביושר' יגיש תלונה נגד השוטרים המכים • המשטרה: "שמרנו על כבודו של האסיר" • צפו בוידאו

מעצר אחד האברכים. צילומים: בחדרי חרדים
מעצר אחד האברכים. צילומים: בחדרי חרדים

ביום שני השבוע הגיעו 40 מפגינים לאתר חפירות ארכיאולוגיות ביהוד במטרה למחות נגד חילול קברים, המתקיים - לטענתם - במקום.

משטרת מסובים שהוזעקה לאתר בכוח מוגבר בעקבות תלונות שקיבלה על הפרת הסדר, עצרה ועיכבה 25 מהמפגינים. המשטרה האשימה את החשודים בהפרת סדר, תקיפת שוטרים והתפרעות - שבמהלכה גם יידו אבנים.

מאוחר יותר השבוע שוחררו כל העצורים, חלקם בערבויות כספיות ותחת צו הרחקה מהמקום.

תיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ונחשף כאן לראשונה מציג תמונה קשה: כוח המשטרה שביצע את המעצרים, הושיב את העצורים בצמוד לאחד הקירות באזור על רצפת הרחוב, והורה להם להמתין עד שיובאו לתחנת המשטרה להמשך חקירה.


אחד מהמפגינים המופיע בתיעוד קרא לעבר השוטרים: "אני רוצה להכנס לכלא, ברוך השם ככה ישבנו בגטו ורשא". בתיעוד נראים גם שאר המפגינים זועקים: "גיוועלד", וקריאות נוספות.

בהמשך נראים השוטרים מתנהגים באלימות קשה כנגד אחד המפגינים שסירב לשבת על הרצפה. שני שוטרים שניסו להושיבו על הרצפה תפסו את ידו הימנית ועיקמו אותה בכוח מאחורי גבו תוך שהוא נאנק מכאבים.

בהמשך הצטרף שוטר נוסף בלבוש אזרחי ומסייע לחבריו.

בתמונות בלעדיות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראים השוטרים מובילים את העצורים באלימות לתוך ניידות המשטרה. בנוסף, ניתן להבחין באחד מהשומרים במתחם מבריח את המפגינים כשמקל בידו.

'ביושר', ארגון בינלאומי השומר על זכויות הציבור החרדי, מתכוון לפנות עם התיעוד למח"ש ולהגיש תלונה נגד השוטרים בימים הקרובים.

משה כץ, דובר משטרת תל אביב, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר באירוע של התפרעות והפרת סדר שבמהלכו נעצרו 25 חשודים בחשד לעבירות שביצעו במקום. במהלך האירוע עלה צורך לכבול את אחד החשודים וכך נעשה, תוך שמירה על כבודו מצד השוטרים".















יהוד אתרא קדישא ביושר קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 81 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד