כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לא הסתדר • 'חוק ההסדרה' נדחה ברוב עצום

הבטחות לחוד ומציאות לחוד, ברגע האמת - הימין כשל • 69 חכי"ם התנגדו לחוק, 22 בלבד תמכו, ובשכונת האולפנה בבית אל מתחילים לארוז • ש"ס תמכה, השרים נעדרו

פינוי עמונה. המראות יחזרו? צילום: הייד פארק
פינוי עמונה. המראות יחזרו? צילום: הייד פארק

בצל ההפגנות, חסימות הכבישים והלחץ האישי שהפעילו פעילי הימין על חכ"י הליכוד והקואליציה כולה - התקיימה היום (ד) ההצבעה בכנסת על 'חוק ההסדרה'. החוק נועד להחיל את החוק הישראלי בשטחי יו"ש, ולאפשר לשלם פיצוי כספי תמורת השטחים שעליהם נבנתה שכונת האולפנה בבית אל.

להצבעה עלה רק החוק שהגיש ח"כ זבולון אורלב, החוק הזהה שהגיש ח"כ יעקב כץ (כצ'לה) נדחה. 69 חכי"ם התנגדו לחוק, רק 22 תמכו בו.

גוש השמאל ו'קדימה' הצביעו נגד החוק, יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, הצביע בעד החוק. שרי הליכוד: ארדן, יעלון, סער, כחלון, איתן ולבנת הצביעו נגד החוק, למרות הרצון הכנה לרכוש את ליבם של מצביעי הימין. יוסי פלד, סילבן שלום וגילה גמליאל נעדרו מההצבעה.

ביהדות התורה, כתמיד, התפצלה הסיעה ל-3 חלקים, ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב התנגדו לחוק, לטענתם, עשו זאת בהוראתו של הגראי"ל שטיינמן. לעיתונאים סיפקו גפני ומקלב מספר גירסאות על הוראתו של הגראי"ל, האם הורה כן משום שבנושא מדיני אין ליהדות התורה להתערב, או משום שעל פי ההלכה אין לכפות על אדם למכור קרקע, גם כאשר מדובר בגוי.

בימין כבר הסבירו את הצבעתו של גפני בכך ש'הדבק של ועדת הכספים חזק מידי'.

ח"כ מיכאל בן ארי, שנפגע באופן אישי מהצבעתם של אנשי 'דגל', ציין כי "כשהם צריכים עזרה הם יודעים להזעיק אותי, בחוק צוהר הצבעתי איתם. אני אמשיך לעזור להם, אבל מעכשיו זה יהיה לי קשה מאוד".

ח"כ אייכלר הצביע בעד החוק, לטענתו, בהוראת האדמו"ר, שאר חברי 'יהדות התורה' ליצמן ומוזס נעדרו מההצבעה.

בש"ס קיימו את הוראתו של הגר"ע יוסף כלשונה, חברי הכנסת הצביעו בעד החוק, להוציא השרים שנעדרו מהמליאה - מחשש לפיטורין.

ליברמן, שכבר הצהיר מוקדם יותר כי יתנגד לחוק, הצביע נגדו.

מי שהפתיע בהיעדרותו היה ח"כ אורי אורבך.
הסדרה הצבעה ש ריבלין גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד