כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעקבות יידוי אבנים: נמשך מסע התלאות של 'כנסת יעקב'

הישיבה עברה למשכן זמני בשכונה הערבית בית חנינא • אלא שהשכנים הערבים לא התלהבו מהמתיישבים, והשליכו עליהם בלוקים • הגר"ש אוירבך הורה לנטוש את המקום

יידוי אבנים. צילום ארכיון
יידוי אבנים. צילום ארכיון

מסע הנדודים של ישיבת 'כנסת יעקב' נמשך.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפני יותר משבוע, האיחוד בין הישיבה - בראשותה עומד הגאון רבי אמיתי כהן, לבין ישיבת 'דעת אמת' - בראשותו של הגאון רבי דב בער שיף, נכשל, ומאבקים התעוררו בין תלמידי שתי הישיבות במהלך חג השבועות.

בעקבות כך, הישיבה החלה לחפש מקום חלופי, בו יוכלו התלמידים לשקוד על תלמודם ללא הפרעה.

הפתרון הבלתי צפוי הגיע מכיוונה של משפחה יהודית, המתגוררת בשכונת בית חנינא בירושלים. בני המשפחה פנו להנהלת הישיבה והציעו להעמיד בניין לרשותה של הישיבה. ראש הישיבה חשש כי קיים סיכון בהתמקמות הישיבה בשכונה שמרבית תושביה ערבים.

עם זאת, בלית ברירה אחרת, יצא ראש הישיבה למקום מספר פעמים, סרק את אזור הבניין וסביבתו, ובעצה אחת עם שאר צוות הישיבה, הגיע למסקנה שהבניין יכול לשרת את התלמידים, לפחות באופן זמני - עד שיאותר בניין חלופי באזור שקט ובטוח יותר.

ביום ה' האחרון נפתחו הלימודים במשכנה החדש של הישיבה, בלב השכונה הערבית.

בתחילה נדמה היה כי החששות היו לשוא. השכנים הערבים לא הראו סימני התנגדות לפעילות הרוחנית בשכונה. למרת שמספר הורים מודאגים חששו מהעובדה שבניהם לומדים בישיבה הממוקמת בשכונה ערבית, הם הבינו כי מדובר בפתרון ארעי שימשך שבועות ספורים.

אלא שאתמול (ג) חלה התפנית: קבוצת ערבים השליכה אבנים ובלוקים לעבר כמה מתלמידי הישיבה, שנמלטו על נפשם. עקב כך נטשו בחורים רבים את המקום.

אחד מהר"מים בישיבה פנה אל הגר"ש אוירבאך לבקש את עצתו, והציג בפניו את הדילמה המורכבת. בסיום השיחה ביקש הגר"ש לזמן אליו את ראש הישיבה, הגאון רבי אמיתי כהן, והודיע לו כי אין להמשיך ולהפעיל את הישיבה במקום סכנה, ואף בירכו שימצא במהרה מקום חדש.

הבוקר (ד) עזבו אחרוני הבחורים את מבנה בישיבה בשכונת בית חנינא, וכעת עמל צוות הישיבה בניסיון למצוא מקום חדש ובטוח יותר.
כנסת יעקב דעת אמת בית חנינה ישיבה בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד