י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טבח מזעזע נוסף בסוריה • עשרות נשים וילדים נדקרו ונשרפו

זעזוע בינלאומי • כמאה איש ביניהם נשים וילדים, נהרגו בכפר מזרעת אל-כביר סמוך לעיר חמה בסוריה • התוקפים השתמשו ברובים וסכינים והעלו באש חלק מהגופות • משטר אסד: "קבוצה טרוריסטית ערכה את הטבח, זה לא אנחנו" • המורדים קראו להגביר את התקיפות נגד המשטר בעקבות הטבח

הפגנות בסוריה. צילום: ארכיון
הפגנות בסוריה. צילום: ארכיון

טבח נוסף בסוריה: עשרות בני אדם, בהם נשים וילדים רבים, נהרגו בהתקפה של כוחות הביטחון הסורים בכפר מזרעת אל-כביר שבמחוז חמה, כך מדווחים היום (חמישי) גורמי אופוזיציה בסוריה.

על פי הדיווחים, נהרגו קרוב למאה איש ביריות ודקירות סכין, וחלק מהגופות הועלו באש לאחר הטבח.

מוחמד סרמיני, דובר ארגון האופוזיציה "המועצה הסורית הלאומית", סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "יש לנו 100 הרוגים בכפר אל-כביר, מהם 20 נשים ו-20 ילדים".

ארגון אופוזיציה נוסף טען כי אנשי המיליציה "שביחה" התומכת במשטרו של הנשיא אסד הם שביצעו את הטבח, באמצעות רובים וסכינים, לאחר שהכפר הופגז על ידי כוחות הצבא. "מה שבטוח הוא שעשרות אנשים נהרגו, כולל נשים וילדים", אמר רמי עבד אל-רחמן לסוכנות הצרפתית.

המועצה הסורית הלאומית, קראה הלילה להגברת התקיפות הצבאיות על כוחותיו של בשאר אסד, בעקבות הטבח. בהודעה מטעם הארגון, הוכרז כי על המורדים הפועלים תחת הצבא הסורי החופשי "להסלים את הפעולות הצבאיות, כדי להקל את הלחץ על האזרחים המותקפים בחמוזות חמה, לטקיה וחומס".

הממשלה הסורית הכחישה את מעורבותה בטבח בכפר ומסרה כי, "מה שהתקשורת דיווחה על אל-כביר הוא לחלוטין שקר. קבוצת טרוריסטים ביצעה פשע מתועב בחמה, שגבה תשעה קרבנות. הדיווחים בתקשורת תורמים לשפיכת הדם של הסורים".

תוך כך, נציגי 15 מדינות הסכימו על כינוס גוף שיספק תמיכה לאופוזיציה הסורית, כך נקבע בפגישה באיסטנבול, טורקיה. שדנו בצעדים נוספים לתהליך הדחתו של הנשיא בשאר אסד ומימוש דמוקרטיה בסוריה.
סוריה טבח אל חמה אסד דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד