כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אלי ישי מאושר • בית המשפט אישר לגרש דרום סודנים

לאחר עיכובים ממושכים אישר בית המשפט המחוזי בירושלים: ניתן לגרש דרום סודנים לארצם • צפוי גירושם המיידי של כאלף מסתננים • הארגונים החברתיים מוחים

סודנים בדרך הביתה. צילום ארכיון: פלאש90
סודנים בדרך הביתה. צילום ארכיון: פלאש90

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הבוקר (חמישי), כי ניתן לגרש מסתננים, אזרחי דרום סודן, בחזרה לארצם.

השופטים דחו את עתירת הארגונים החברתיים נגד החלטתו של שר הפנים אלי ישי להפסיק את מדיניות ההגנה על אזרחים סודנים שהסתננו לישראל - והדרך עכשיו פתוחה לגירושם.

בישראל יש, לפי האומדן, למעלה מאלף דרום סודנים אשר עמדו בפני גירוש, אך בשל התביעה לבית המשפט נמנע גירושם.

משרד החוץ קבע באחרונה בחוות דעת רשמית, כי אין מניעה מבחינת המשפט הבינלאומי לגרש את כל המסתננים חזרה לארצם, אולם המליץ "לבחון באופן פרטני" את מצבו של כל נתין דרום סודאני שיבקש מקלט בישראל, כדי לוודא שאין סכנה לחייו.

שר הפנים, אלי ישי, מיהר לברך על ההחלטה. "זהו צעד ראשון להרחקת כל המסתננים מישראל", אמר. השר ישי הוסיף כי הוא "מברך על ההחלטה שתאפשר לגורמי האכיפה לגרש כ-1500 מסתננים שהגיעו מדרום סודן ומקווה שזהו רק הצעד הראשון בשורת צעדים שיאפשרו לנו לגרש גם את נתיני אריתריאה וצפון סודן".

השר הוסיף כי עד להרחקת כל המסתננים, הוא דבק בעמדתו "לבנות עיר אוהלים ומתקני כליאה נוספים לאכלוס כל המסתננים, כדי שלא יתפזרו בערי ישראל ויתמקמו בהן. לא מדובר על מלחמה כנגד המסתננים, מדובר על מלחמה לשימור החלום הציוני יהודי בארץ ישראל", דברי שר הפנים.
דרום סודן בית המשפט גירוש מהגרים אריתראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד