ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

ישן מפני חדש • כך מעצבים בית

רוצה לעצב מחדש את ביתך? • לאורית קסטן מ"ג'ינג'ר", חנות לפריטים מעוצבים, יש כמה רעיונות עבורך • כך תשלבי עיצובים מסורתיים בבית המודרני

מצעים בד פרקל מויאטנם
מצעים בד פרקל מויאטנם



מדי שנה מוצגת במילאנו התערוכה המציגה את החידושים האחרונים בעיצוב הבית.
אולם הבית, על עיצוביו השונים, קיים כבר אלפי שנים, וסגנונות שונים עיטרו את פניו מאז ומתמיד.

אורית קסטן מ"ג'ינג'ר" חנות לפריטים מעוצבים מויאטנם, קמבודיה, אוזבקיסטן, הודו וקשמיר, מציעה טיפים שונים לשילוב מסורות עיצוב ופריטים ישנים עם בבית המודרני . הטיפים, אגב, ישולבו בהרצאתה של ליאת טימור שתתקיים בקניון עזריאלי מודיעין בביום שישי הקרוב.

• אמצעי איחסון – מזוודות עץ עטופות בד יכולות לשמש כארגז צעצועים עליז בחדר ילדים. מזוודה קטנה יותר, תשמש אפילו כמיכל ללחם ותזרוק צבעוניות עשירה על השיש הקלאסי. סלים של קוטפות תה מחבל יונאן שבסין, יכולים לשמש כסל עיתונים, או לאחסון לירקות ופירות.

• כריות – כתמים של צבע וטקסטיל - כרית SWATI מוארכת שרקומה במחטי עץ, על ידי נשים מפקיסטאן לפני חתונתן, מאופיינת בתכים עדינים ובעבודת יד מלאכת מחשבת. כרית זו תעניק כתם צבע ייחודי במפגש עם כריות קטיפה בצבעים חלקים . השילוב של הצורות, גדלים, טקסטורה ודפוס יצרו עניין ומראה ייחודי. ניתן גם להוסיף כריות ממשי טבעי מהודו- כריות ז'קארד העשויות עם נול ידני וארוגות בטכניקה מסורתית ועתיקה. באותו בית מלאכה ובאותם אמצעים, ייצרו לפני מאות בשנים את בגדי המלכים.

• מפות - מפות בלוק פרינט"block print" 100% כותנה מיוצרות בהודו על פי אומנות מסורתית בת 2000 שנה שעוברת מדור לדור. המפה מודפסת על ידי אומן מומחה המטביע את הדוגמה באמצעות חותמות עץ מגולפות. כמו כל עבודת יד, גם כאן כל מפה מעט שונה מהאחרת. כדאי לשבור את הצבעוניות העשירה ולהניח עליהן פלייסמנטים בדוגמת פפיטה של אחד מהצבעים הדומיננטיים במפה.

• שטיחי הקרואל המסורתיים – שטיחי הקרואל יכולים לשמש בסיס ייחודי ואותנטי לכל מראה הסלון. כל שטיח נרקם בעבודת יד ולכן ישא אופי.שטיחי הקרואלcrewel עשויים רקמת צמר מלאה. מקורם בקשמיר שבהודו, והם טוויים באומנות מסורתית העוברת מדורי דורות. ריקמת הקרואל מאופיינת בתך שרשרת ונעשית בידי אומנים מקומיים. בחלק מהעיצובים נעשה שימוש במוטיבים מסורתיים כמו "עץ החיים" tree of life או מוטיבים בהשראת שטיחי סוזאני , כמו גם שימוש במוטיבים חדשים. אם בחרתם למקם מעליו שולחן סלוני, כדאי שיהיה זה שולחן זכוכית, שיאפשר לראות את הדוגמה העשירה של השטיח.

• מצעים – מצעים מבד פרקל מויאטנם, מצעים לבנים עם נגיעות צבעוניות, הרקומים בחוט ומחט על פי המסורת העתיקה במצעים שניתנו כנדוניה, יכולים להשתלב בכל סגנון של חדר שינה עדכני. יופיים של המצעים טמון בהיותם על זמניים וקלאסיים עם טאץ' עיצובי.

• כלים מעוטרים בעבודת יד -כלים המעוטרים בעבודת יד בידי אומנים קשמיריים במסורת עתיקה. הציורים, בצבעים מיוחדים על בסיס מים עם ציפוי לכה, מאופיינים בצבעוניות חזקה ובמוטיבים מסוגננים מהחי והצומח. הציור הידני מעניק לכל פריט את האופי הייחודי לו. שילוב של פריט אחד או כמה מהם, מביא לבית סיפור ממקום ומזמן אחר. כדאי לשבור את הצבעוניות החזקה של הכלים עם כלים חלקים לגמרי, אך ניתן לגוון בצבעוניות הכלים בהתאם לצבעים שעל המפה ליצירת מראה עליז. כך לפזר לסירוגין כוסות ב-2-3 צבעים דומיננטיים שעל הכלים, ליצירת מראה חדש.

שטיח קרואלצילום: שטיח קרואל
שטיח קרואל





שטיח קרואל דוגמה שניהצילום: שטיח קרואל דוגמה שניה
שטיח קרואל דוגמה שניה





שטיח קרואל עגולצילום: שטיח קרואל עגול
שטיח קרואל עגול





קנקן מעוטר בעבודת ידצילום: קנקן מעוטר בעבודת יד
קנקן מעוטר בעבודת יד












כריות סוואטי מעוטרות


כוסות מעוטרות בעבודת ידצילום: כוסות מעוטרות בעבודת יד
כוסות מעוטרות בעבודת יד





גינגר אורית קסחן ויאטנם אוזבקיסטן הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד