ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תושבי בני-ברק מתלוננים: "גונבים לנו את בלוני הגז"

בלונים בשווי אלפי שקלים נגנבו בשבוע האחרון מבתי תושבים בבני-ברק • הנפגעים: "הגנבים - מסתננים ופלשתינים" • העירייה: ביקשנו מהשיטור העירוני להגביר הסיורים

בלוני גז בבני ברק. צילום: יעקב נחומי
בלוני גז בבני ברק. צילום: יעקב נחומי



תופעה חדשה מתפשטת בבני-ברק בימים האחרונים: גניבת בלוני גז. עשרות תושבים בעיר מתלוננים כי בלוני הגז שלהם נגנבו במהלך כל שעות היממה. בחלק מהמקרים מדובר בגניבת בלוני הגז של כל דיירי הבניין.

תושבת העיר מספרת ל'בחדרי חרדים': "ביום שישי הכנתי לבעלי ארוחת בוקר סמוך לשעה 10:00, השתמשתי בגז ובישלתי ביצה. בשעה 12:00 בצהרים רציתי להעביר את סיר הצ'ולנט על הגז לכבוד שבת, אך משום מה הגז לא נדלק.

"שלחתי את אחד הבנים לבדוק אם התרוקן בלון הגז, אבל התברר שאין בכלל בלון גז! ולא רק, גם בלוני הגז של השכנים נעלמו. צלצלתי לחברת הגז כדי להזמין בלון גז חדש. בחברה הודיעו לי כי ההזמנה תבוצע תוך מספר ימים, מה שאומר שלא אוכל לבשל בבית".

אך בזאת לא תם הסיפור. "שוחחתי עם בת דודה שלי על המקרה והתייעצתי עימה איך מכינים שבת. היא הופתעה וסיפרה לי כי בליל שבת האחרון אחיה הגיע לאכול אצלה את סעודת השבת, מאחר ובלוני הגז נגנבו אצלו בסוף השבוע, וגז לבישולי השבת אין. בלון חדש? לוקח מספר ימים עד שיגיע".

הנזק הכולל שנגרם לדיירי הבניין הוא יותר מ-20,000 שקל, ומדובר בדיירים אברכים ברובם.

תושב אחר, המתגורר ברחוב רוזובסקי בעיר, מספר כי ביום שלישי בשבוע שעבר בישל עד לשעה מאוחרת. סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר שמע רעשים מקומת הכניסה לבניין, הוא הביט מהחלון ולא הבחין בדבר חריג.

לפנות בוקר גילה כי בלוני הגז של מספר דיירים נעלמו.



"גונבים בשעות הבוקר, צהרים, ערב ולילה"

התושבים הללו, אינם המתלוננים היחידים. תלונות בסגנון זהה התקבלו גם מתושבי רחוב יצחק ניסים, גבעת סלבודקה, קהילות יעקב ועוד.

"מלבד עגמת הנפש, מדובר בנזק כספי. מחירו של בלון גז הוא כ-1,700 שקל", אומר מאיר ד', תושב רחוב רוזובסקי ל'בחדרי חרדים'.

למאיר יש השערה במי תלוי האשם: "ברור, בבני ברק מרימים והופכים את המדרכות והכבישים. מחליפים צנרת, מתקינים עמודי תאורה וחשמל ועבודות נוספות. הפועלים שעושים את העבודה, הם ערבים שהחליטו להגדיל את ההכנסה החודשית באמצעות גניבת בלוני גז מהבתים.

"הערבים גונבים את בלוני הגז על חשבון זמן העבודה, נוסעים איתם לשטחים ושם מוכרים אותם. העיר בני ברק מוכרת לעובדים כמו על כף היד, הם מבלים בעיר שעות וימים בכל רחוב, ויש להם זמן בשפע לבצע את זה".

חיים רוטר, יו"ר ארגון 'השומרים', אומר ל'בחדרי חרדים', כי מדובר בתופעה חדשה: "בארגון התקבלו מספר לא מועט של תלונות על היעלמות בלוני גז, בשעות הבוקר, צהרים, ערב ולילה". רוטר מוסיף שאין להם עדיין מושג מי הם הגנבים, אך ניכר שרוב הגניבות מתבצעות באיזורים בהם מתקיימות עבודות פיתוח תשתיות, שהעירייה מבצעת לרווחת התושבים.

תושב נוסף מספר כי נגנבו ממנו ומשכנו בלוני גז, אך הוא לא הזעיק את המשטרה, למרות שראה את הגנב נמלט. "הסיבה לכך פשוטה, המשטרה עסוקה בפשעים גדולים יותר. הם לא יטפלו בזה. יותר מכך, במקרה כזה יקח להם לפחות 10 דקות להגיע, ובזמן הזה הגנבים כבר נעלמים מהשטח", הוא מסביר. "הייתי מצפה שהאחראי על עובדי פיתוח התשתיות יעמיד אחראי שיפקח לא רק על עבודתם, אלא גם שלא יסתובבו בחצרות הבניינים.

"העובדה שהם עובדים ומסתובבים באיזור תקופה ארוכה, ללא פיקוח הדוק, מעלה בי חשד. כמובן שאיני יודע לומר בוודאות כי מדובר בעובדים האלה. אך חייבים לשים לזה סוף".

דובר העירייה: שיגישו תלונה במשטרה

אברהם טננבוים, דובר עיריית בני-ברק, הגיב לפניית אתר 'בחדרי חרדים':

"אינני בא להגן על עובדים אלו או אחרים, אך דומני שהמתלוננים נוקטים בגישה של הטלת האשמות בלא לבדקן.

"איש מהעובדים אינו נשאר ללון בעיר, ולעומת זאת, אלו שעובדים בעבודות לילה נמצאים בפיקוחם של מנהלי עבודה במשך כל אותן שעות עד הבוקר.

"אם למישהו ישנם בכל זאת חשדות, מוצע שיגיש תלונה במשטרה, שהיא הגוף שיכול לפעול עפ"י חוק בעניינים מסוג זה.

"יחד עם זאת, ביקשנו מהשיטור העירוני להגביר את הסיורים במקומות אלו".
גז גניבה פועלים בלוני תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד