כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ראשי ישיבות שירצו לחתן - יזדקקו לאישור מסער

זעם בציבור החרדי: הרבנות החליטה לאשר לרבני 'צהר' לערוך חופות • הקריטריונים הנדרשים ממסדר קידושין יוקלו, ורבנים שאינם מטעם המועצה הדתית יוכלו לקיים חופות

חופה. צילום: ישראל ברדוגו
חופה. צילום: ישראל ברדוגו

שנים ארוכות של מאבק ודיונים הגיעו לסיומן אתמול (ה), עם החלטתה של מועצת הרבנות הראשית לשנות את הקריטריונים הנדרשים מרב לעריכת חופות בישראל, להקל אותם משמעותית, ובכך לפתור את החיכוך המתמשך עם ארגון 'צהר'.

על פי התקנות המחודשות רב יוכל להשיא בני זוג לאחר קיומם של התנאים הבאים: סמיכה מהרבנות, בחינה על ידי רב בכיר ברבנות, כהונה כרב קהילה במשך לפחות שנתיים וסטאז' להתלמד בעשר חתונות.

ראשי ישיבות יוכלו לחתן בתנאים הבאים: הצגת אישור רשמי למוסד שהם בראשותו ממשרד הביטחון או משרד החינוך, מלבד הוכחה להיותם רבנים ותיקים ומוכרים.

המרוויחים הגדולים מהתקנות החדשות: רבני קהילות - ברובם דתיים - שאינם מטעם המועצה הדתית, ועתה יוכלו לחתן, כמו גם ראשי ישיבות הסדר שהצטרפו לקריטריונים. המפסידים: בעיקר ראשי הישיבות החרדים, שעד כה זכו לסמכות כמעט ללא הגבלות, ומעתה יאלצו להתמודד עם קריטריון מקשיח.

ראשון המברכים היה הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, לדבריו: "זהו ניצחון השכל הישר והתבונה על רגשות אחרים. לראשונה מזה שמונה שנים - רבני הציונות הדתית שיימצאו ראויים לכך, יוכלו לערוך חופות לזוגות דתיים ולשאינם דתיים. ההסכם פותח דף חדש ביחס לציונות הדתית בכלל ולארגון 'צהר' בפרט. והוא מוכיח כי לביקורת שהוטחה בנו על פגיעה ברבנות אין במה להיאחז". סתיו יצטרף יחד עם הרב יעקב אריאל, נשיא הארגון, לועדה הרבנות שתבחן את הרבנים בנושאי נישואין.

הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, הגיב: "מתוך חשש לעתיד האומה, ולאחדות שבקרב רבני ישראל, ראיתי צורך להביא לדיון ולהצעה במועצת הרבנות הראשית קריטריונים מקלים יותר, כדי להגיע להבנות - שאני שמח שהתקבלו".

חשוב להבהיר, כי ההחלטה גררה ביקורת בחוגים חרדיים, הרואים בה 'מסלול עוקף חוק צוהר'. בעוד הם 'בוכים' על חוק צוהר, שעבר עד כה בקריאה ראשונה בלבד, ומתפללים שלא יחוקק סופית בכנסת, מבצעת הרבנות הראשית מחטף.

המשמעות: ראש ישיבה שירצה לחתן ייאלץ להשיג לעצמו אישור ...מגדעון סער. בכך הם מסבירים למה ראוי לכל ירא שמים להתחלחל מההחלטה החדשה.
צהר חופות קריטריונים נישואין הרב מצגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד