כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מכתב התגובה למפוטרי 'יתד נאמן' • חשיפה בלעדית

מכתבו של עו"ד יהושע חורש שהילך אימים על עובדי עיתון 'יתד נאמן', בשם גורם אלמוני המקושר להנהלה הישנה, נענה במכתב חריף לא פחות מעו"ד של גליק • חשיפה

הרב שמעון גליק, צילום: יעקב כהן
הרב שמעון גליק, צילום: יעקב כהן צילום: יעקב כהן



מי שחשב שמכתבו של עו"ד יהושע חורש מאמש ישאר ללא תשובת הצד השני, טעה. כזכור, פנה שלשום (ד) עוה"ד חורש אל מנכ"ל העיתון (עדיין) יעקב לבין, והזהירו כי הוא זה שנושא לאחריות לנעשה בעיתון, וכי כל נזק שייגרם להנהלה הישנה יוטל על כתפיו.

התשובה שוגרה בידי עו"ד ירון הרמן, אחד מעורכי דינו של הנגיד שמעון גליק, העתקים שוגרו ל"הרב שמעון גליק, יו"ר דירקטוריון החברה, הרב משה אהרון ברוורמן, יו"ר העמותה, חברי העמותה ומנכ"ל החברה".

וזהו נוסח המכתב, המתפרסם כאן לראשונה.

"הנידון: יתדות ת.ש.מ.ו. הוצאה לאור ופרסומים בע"מ, מכתבך מיום 6.6.2012.

בשם מרשתנו, יתדות ת.ש.מ.ו. הוצאה לאור ופרסומים בע"מ ("החברה") ובשם דירקטוריון החברה, הרינו להשיב למכתבך שבסימוכין כדלהלן:

1. מרשינו דוחים מכל וכל את האמור והנטען במכתבך שבסימוכין. מבלי לגרוע מכלליות האמור, כבר בראשיתם של הדברים יצוין כי למיטב ידיעתם של מרשינו מעולם לא התקבלה כל החלטה במוסדות עמותת יתדות תשמ"ו להחדרת ערכי היהדות ("העמותה") למנות אתכם כבאי כוחה של העמותה לעניין הנושאים המפורטים במכתבך שבסימוכין או בכל נושא אחר. יתר על כן, משרדנו אף התבקש בעבר לטפל בענייני העמותה ומטפל בעניינה מזה שנים ולא הובא לידיעת מרשינו כל החלטה הקובעת אחרת. יתר על כן, שימת לבך כי מרבית חברי העמותה (ובהם היו"ר, הגזבר ומזכיר העמותה שבסמכותם ניהול ענייניה השוטפים) הסכימו לפעולות שננקטו, מכאן שכלל לא ברור מאין הינכם שואבים את הרשות או הסמכות להעלות טענות בשמה של העמותה, והינך מתבקש להבהיר עניין זה ללא דיחוי.

2. זאת ועוד, למרשינו נודע, כי בימים האחרונים פנית לנושאי משרה בחברה באופן אישי במכתבי התראה בשמה של העמותה. כאמור, מכתבים אלו הוצאו להבנתנו בלא סמכות וללא כל החלטה של מוסדות העמותה ונועדו כך נראה להלך אימים ממטרות זרות לטובת העמותה והחברה. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, ככל שתהיה מעוניין לפנות אליהם במכתבים נוספים כלשהם, הינך מתבקש לפנות לחברה ו/או לנושאי המשרה בה באמצעותנו ולא באופן ישיר.

3. למעלה מן הצורך, ומבלי לגרוע מכל טענה, הנך מזכיר במכתבך שבסימוכין החלטת עמותה משנת 2004 שאושררה לאחרונה בהחלטה נוספת, החלטות שאותן נמנעת מלצרף למכתבך מטעמים ששמורים עמך. יצויין, כי גם בשנת 2004 משרדנו טיפל בענייני העמותה ואין לנו ידיעה על החלטה כנזכר על ידך. מרשינו אינם מכירים את ההחלטות האמורות ואלו לא ידועות כלל לרב ברוורמן – יו"ר העמותה, להר"ר אלינסון – מזכיר העמותה ואף לא למרבית חברי העמותה. העמותה אף לא פעלה לפיהן ואלו לא יושמו מאז ועד היום. לפיכך, ספק רב בעינינו, בלשון המעטה, כיצד התקבלו אותן החלטות, האם התקבלו בסמכות, האם התכוונו כלל להקנות להן תוקף, וככל שהתכוונו לכך האם לא זנחו אותן. וודאי שאין להן כיום כל תוקף חוקי. מבלי לגרוע מהאמור, על מנת שנוכל לבחון אותן לגופן, הינך מתבקש להעביר אלינו את ההחלטות האמורות ללא דיחוי.

4. יודגש, פעולותיהם של מרשינו נבעו בראש ובראשונה ממצב העיתון "יתד נאמן", אשר הגיע אל סף קריסה ערכית וכלכלית ומחייב נקיטת פעולות דחופות, לרבות הזרמת כספים לצורך תשלום משכורות העובדים. כל פעולה שתעכב ו/או תמנע טיפול דחוף בענייני העיתון עלוולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים ומרשינו ביקשו להודיעך, כי יראו בשולחיך, יהיו מי שיהיו, אחראים ישירים לכל נזק כאמור וינקטו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם לשמירת זכויותיהם, לרבות מניעת פגיעה בעיתון ובעובדים.

5. כמוך, אני מעבירים מכתבנו זה למנכ"ל החברה על מנת שידע את העובדות והמצב המשפטי לאשורם ויזהר מהפרת חובותיו על פי דין ותקנון החברה, לבל יסטה מהוראות הדירקטוריון ונציגיו החוקיים, שכן האחריות האישית לכל אלה ולכל נזק בגין כך תוטל עליו.

6. מרשינו דוחים כל טענה בדבר פיטוריו של העורך הראשי ועומדים על כך שההחלטה שרירה וקיימת והוא אינו רשאי למלא תפקיד כלשהו בעיתון.

7. מרשינו רוצים לציין בהזדמנות זו שאין בכוונתם לפגוע בגורמים אשר קשורים בפעילות העמותה והחברה ואנו עם מרשינו נכונים להיפגש עמך ו/או עם גורמים אלה, ככל שהם עומדים אחרי פנייתך, בכל עת, על מנת לדון עמם בכל סוגייה וליישב כל מחלוקת בדרכי תורה ונועם ומתוך ראיית טובת הקהילה והעיתון.

8. אין באמות במכתבנו זה, כדי למצות את מלא הטענות בהתייחס לאמור במכתבך שבסימוכין או להוות ויתור על טענה או זכות כלשהי.

9. במידה ובכוונתך לפתוח בהליך משפטי כלשהו בנוגע לנושאים האמורים לעיל, הנך מתבקש לצרף מכתבנו זה לאותם הליכים".,

,








,
עו יתד נאמן יעקב לבין שמעון גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד