י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם ה'מתמידים' גנבו תיק מבית הדין? • חשיפה

הרב מתתיהו הירשמן, מנכ"ל מוסדות 'המתמידים' לשעבר, תבע את הקהילה בבית הדין של הגר"א לוין • אלא שהתיק נעלם, והוחזר רק לאחר לחצים • הסיפור המלא

כנס של ה'מתמידים'. צילום ארכיון
כנס של ה'מתמידים'. צילום ארכיון

מאז החורף דאשתקד, עת התפוצצה פרשיית 'המתמידים' בקול רעש גדול, השקט מסרב לשוב לקהילת 'המתמידים'.

לאחר דעיכתה של הפרשה בקול ענות חלשה, נוצר קרע עמוק ביחסיהם של מנהיג הקהילה הרב לייב מינצברג, וחתנו ומנהל מוסדותיו הרב מתתיהו הירשמן. בימים אלה מתנהל דיון על סכום הפיצויים המגיע לאנשי החינוך וההנהלה שפוטרו במהלך הפרשה. מלבד זאת מתנהל דיון נוסף ומשמעותי בהרבה על גורלם של מבני הקהילה.

דיון זה החל כאשר קבוצה גדולה של למעלה ממאה אברכים החליטה לפרוש מהקהילה בראשותו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים מן ההר. פרישה זו פתחה דיון על זכויות השימוש במבנים, כשהקהילה החדשה דורשת אף היא זכות שימוש כזו.

בתחילת השבוע הגיש הרב מתתיהו הירשמן, שעדיין מחזיק בידיו זכויות על מבני הקהילה, בקשת עיקול והקפאה על מוסדות הקהילה בבית הדין של הרב אברהם לוין, לצורך שימושה של הקבוצה שפרשה בראשות ראש הישיבה.

אלא שלפתע התברר כי התיק נעלם. לטענת מקורבים לתיק, גורמים בקהילת המתמידים הצליחו לחדור באמצעים שונים לבית הדין והם אלה שהעלימו משם את התיק.

אותם גורמים יודעים גם לספר, כי לאחר שהרב אברהם לוין איים על אנשי הקהילה שאם לא יוחזר התיק לבית הדין ינקוט במהלכים דרמטיים, נאלצו אמש (ה) הגנבים להחזיר אחר כבוד את התיק במלואו.

ממזכירות בית הדין לענייני ממונות בראשות הרב אברהם דב לוין נמסר בתגובה: "לא מאשרים ולא מכחישים כלום. כל תיקי בית הדין חסויים. ניתן לברר פרטים אצל בעלי הדין עצמם".

מהנהלת מוסדות קהל עדת ירושלים מתמידים נמסר בתגובה: "שקר וכזב".

מקורבי הרב הירשמן מסרו בתגובה: "איננו מכירים את הסיפור".





מתמידים הירשמן תיק גניבה לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד