כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עימותים בין חילונים לחרדים בירושלים • שלושה מפגינים חרדים נעצרו

עימותים בהפגנות השבת נגד חניון קרתא בירושלים • חבורת חילונים חברי 'ישראל חופשית' הפגינו מול ההפגנה החרדית ועימותים פרצו בין הצדדים • הכביש נחסם לתנועה, המשטרה הגיבה בברוטליות ועצרה שלושה מפגינים חרדים • המפגינים: "על המשטרה היה לעצור את הפרובוקטורים"

הפגנות חניון קרתא. פלאש90
הפגנות חניון קרתא. פלאש90

המשטרה עצרה השבת שלושה מפגינים, תושבי שכונת מאה שערים לאחר שחסמו לטענתה את רחוב הנביאים בעיר. פעילים חילונים הפגינו נגד החרדים במדרכה ממול.

קרוב ל-200 מפגינים הגיעו כדי למחות נגד חילול השבת בחניון קרתא, לטענת המשטרה הם ניסו לחסום את תנועת הרכב והפרו את הסדר הציבורי. מספר פעילים של תנועת 'ישראל חופשית' הגיעו כדי ליצור פרובוקציה כשהם מלווים בחברי מר"צ פפה אללו, מירב כהן ועוד

המפגינים החרדים טענו כי הפעילים יצרו פרובוקציה ללא סיבה.

עוד טענו כי המשטרה הסלימה את המצב כאשר עצרה רק את המפגינים החרדים ולא עצרו את הפעילים שגרמו להצתת האש בין הצדדים.

אחד מהעצורים הוא מפקח מטעם 'העדה החרדית' בהפגנות נגד חניון קרתא. בעקבות מעצרו זעמו המפגינים: "מדובר באדם שרק מונע מהומות במקרים שיש כאלו, לעצור אותו זו הכרזת מלחמה", אמרו.

טרם ברור אם המשטרה תנסה להביא להארכת מעצרם או תשחררם כבר בשעות הלילה, לאחר שעסקנים ב'עדה החרדית' פועלים בנושא.

בדף הפייסבוק של 'ישראל חופשית' נכתב: "גורמים קיצוניים ואלימים ניסו לחסום כבישים היום ברחוב הנביאים בירושלים, בין השאר באמצעות ילדים. פעילי ירושלים חופשית היו שם וכך גם המשטרה. אנו נמשיך לשמור על הצביון התקין של עיר הבירה שלנו".
קרתא חניון משטרה ירושלים מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד