כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מצאה מנוח • נובהרדוק תארח את 'כנסת יעקב'

מסע הנדודים של ישיבת 'כנסת יעקב' הקיץ, שהחל במאבק עם ישיבת 'דעת אמת', המשיך בביקור בבית חנינא והסתיים בהשלכת בלוקים - יגיע לסיומו בבנין ישיבת נובהרדוק

ישיבת נובהרדוק. צילום: ארכיון
ישיבת נובהרדוק. צילום: ארכיון

בתקופה האחרונה סקרנו ב'בחדרי חרדים' בהרחבה את נדודיה של הישיבה הגדולה 'כנסת יעקב' בירושלים, היום (א) יסתיים כלל הנראה מסע התלאות, לאחר שאותר משכן לישיבה בבנין ישיבת נובהרדוק.

כזכור, בתחילת זמן הקיץ התאחדה ישיבת 'כנסת יעקב' עם ישיבת 'דעת אמת' של הרב דב בער שיף בשכונת גבעת שאול, אך לאחר הפיצוץ בין תלמידי הישיבות בחג השבועות נפרדה החבילה.

מגבעת שאול עברה הישיבה למושב בית חנינא, אלא שהשכנים הערבים לא התלהבו מהדיירים החדשים, והשליכו עליהם בלוקים, עקב כך החליט צוות הישיבה לחפש מקום חלופי.

היום תעבור הישיבה לבנין ישיבת 'נובהרדוק' בראשות הגר"י ברוק ברחוב פולנסקי שבשכונת הבוכרים בירושלים. ישיבת 'נובהרדוק' סגרה את שעריה בערב חג השבועות, אז כינס ראש הישיבה את התלמידים והודיע להם בקול חנוק מדמעות על סגירתה של הישיבה עקב המצב הכלכלי הקשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי 15 הבחורים שהגיעו בתחילת זמן קיץ ל'כנסת יעקב' מישיבת 'מאור התלמוד', ועזבו את הישיבה בהוראת רבם הגרא"י קוק ראש ישיבת 'מאור בתלמוד' כשאר נפתח המאבק בשבועות - יחזרו היום לישיבה למשכנה החדש.

עוד בנושא:
בעקבות יידוי אבנים: נמשך מסע התלאות של 'כנסת יעקב'
ראשי הישיבה התגוששו - התלמידים פרצו למבנה
כנסת יעקב נובהרדוק ישיבה ירושלים בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד