י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"השוטר ענה: אין לך דו"ח מעצר" • מונולוג

גם השוטרים במעצר הודו בפני מפקח 'העדה' כי נעצר ללא סיבה • בראיון ל'בחדרי חרדים', הוא מגולל: "ראשי שתת דם. ביקשתי חובש ומים - והתשובה היתה שלילית"

הפגנות שבת בירושלים. צילום: פלאש 90
הפגנות שבת בירושלים. צילום: פלאש 90



י.פ.ש., מפקח 'העדה', נעצר בצהרי יום השבת במהלך הפגנה נגד חילולי שבת בסמוך לשכונת מאה שערים.

בשיחה ל'בחדרי חרדים', הוא משחזר: "יצאנו כמדי שבת בשעה 5.15 ממאה שערים. הגענו למקום המיועד - רחוב ישעיהו פינת הנביאים. עמדו שם פעילים של 'התעוררות' ותנועת 'ישראל חופשית' והפגינו נגדנו.

"שתי מפגינות בלבוש פרוץ התקרבו לקבוצת הרבנים שמחו במטרה לעורר פרובוקציה. באנו לקצינים וביקשנו שידאגו להחזיר אותן לקבוצת מפגינים, אך הקצינים לא רצו.

"לפי הוראת הבד"צ, זמן המחאה שנקצב הינו כמחצית השעה. מכיוון שהמשטרה לא נענתה לפנייתנו להעביר את שתי המפגינות בלבושן הפרוץ לעבר קבוצתם, הורו הרבנים והעסקנים לסיים את המחאה ולהתקדם בצעדה לעבר צומת רח' דבורה הנביאה הנביאים.

"התחלנו להתקדם לכיוון דבורה הנביאה. הגיע אחד הקצינים לרב יעקב רוט, יו"ר הנהלת 'העדה החרדית', ודרש ממנו לעלות למדרכה. אמרנו לו: 'תן כבוד לרב ואל תציג בפניו דרישות'. השוטר משך אותי בכוח, עצר אותי בברוטליות ולקח אותי לניידת. הבהרתי לשוטר שאני שומר שבת ואם הוא רוצה לעצור אותי, אני מוכן ללכת רגלית לבית המעצר. בתגובה לפנייתי הקצין דחף אותי בכח ונפצעתי בראשי.

"גררו אותי בכח והראש שלי נפתח. הגענו למעצר. ביקשתי חובש במיידי, ואמרו לי: אין חובש. ביקשתי מים, הסברתי שאני הולך להתעלף וגם לא קיבלתי מים. כל הזמן נזל לי דם מהראש. רק אחרי כחצי שעה הגיע קצין ושטף לי את הראש. אחרי כשעה קיבלתי מים לשתות".

"אלימות? תפנה למח"ש"

המפקח ממשיך במונולוג מהכלא: "בשעת השקיעה הגיע העסקן ר' שמעון שישא והביא לי וליתר העצורים חלות לסעודה שלישית. לקח הרבה זמן עד שקיבלנו אישור לאכול סעודה. כשביקשתי אישור להתפלל מנחה, ענו לי: אתה לא צריך. שאלתי את החוקר איפה הדו"ח של השוטר שעצר אותי. התשובה הייתה: אין! אז למה עצרו אותי? אף אחד לא יודע למה (כנראה הוראה מגבוה). כמה שעות אחרי צאת השבת שוחררתי עם יתר העצורים בלי שום הרחקה ותנאים".

תפקידו של ש. הוא "לדאוג שילדים לא יגיעו להפגנות ושנערי שוליים לא יזרקו אבנים. אני נוכח כל השנה בהפגנות השבת ומתואם מול הקצינים, הם מכירים אותי. הגענו המון פעמים להבנות הדדיות רבות. כרגע, כנראה בלחץ ארגוני השמאל, המשטרה חייבת להראות שהיא עושה שרירים. המשטרה הגיעה למצב שהיא יורה לעצמה ברגליים וכורתת את הענף עליו היא יושבת".

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן רובי, מסר ל'בחדרי חרדים': "המשטרה לא תתיר כל הפרת סדר או ניסיון לחסום את הכביש ותפעל ללא כל משוא פנים נגד כל גורם שהוא אשר ינסה לעשות כן. אתמול עצרה המשטרה שלושה מפירי סדר שניסו לחסום הכביש ותמליץ להעמידם לדין. המשטרה תפעל גם בשבועות הקרובים לשמירת הסדר במקום".

באשר לטענות המפקח, אומר בן רובי: "המשטרה מפנה את המתלונן למח"ש לבדיקה באשר להתנהגותם של השוטרים".
מפגין מפקח משטרה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד