כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נפתח מבצע לכידת מסתננים • ישי: מטוס ראשון תוך שבוע

כוחות האכיפה לכדו ביממה האחרונה עשרות מסתננים במטרה להשיבם לארצם • שר הפנים: "אריתריאה בטוחה יותר משדרות. מעדיף לקבל ביקורת ולשמור את המדינה יהודית"

הביתה בעוד שבוע? צילום: פלאש 90
הביתה בעוד שבוע? צילום: פלאש 90

פקחי מינהל האכיפה של רשות ההגירה כבר החלו אתמול (א) בפעילות מבצעית לאיסוף הזרים הבלתי חוקיים במטרה לשלוח אותם חזרה לארצם, הפקחים עצרו 8 מאזרחי דרום סודן ועוד 14 שוהים בלתי חוקיים ממדינות שונות נוספות.

הבוקר (ב) נמשך מבצע האכיפה, וכוחות גדולים עצרו עשרות מסתננים ברחבי העיר אילת, לפי הדיווחים נעצרו מעל 30 עובדים זרים מאז שעות הבוקר, והפעילות עדיין בעיצומה.

על רקע המעצרים, התראיין שר הפנים אלי ישי הבוקר לגלי צה"ל, ותקף את החלטת האו"ם כאילו המצב באריתריאה מסוכן, והגדרת ה'פליטים' למסתננים שהגיעו לישראל מהמדינה האפריקאית.

"יותר בטוח שם מבשדרות ואזור הדרום ואין מניעה להחזיר את האזרחים האריתראים לארצם. ארגוני זכויות האדם צריכים להפסיק להגיד סתם דברים כדי להציף את המדינה במסתננים. אני מעדיף שתהיה ביקורת על ישראל בזמן שהמדינה תישאר יהודית, מאשר שלא תהיה ביקורת ושעוד 10 שנים ניזכר איך היינו דמוקרטים, קיבלנו את כל המסתננים וטעינו".

ישי הבהיר כי כבר בשבוע הבא הוא מצפה ליציאתו של מטוס ראשון לדרום סודן ועליו יותר ממאה מסתננים שיוחזרו למדינתם.

שר הפנים גם התייחס לאפשרות שישראל תתנדב לקלוט פליטים מסוריה, והבהיר כי זו אופציה לא אפשרית, למרות ש"אנחנו רגישים לכל פליט, חייבים לשמור על המפעל הציוני והרוב היהודי בארץ ישראל".
ישי סודן אריתריאה ציונות פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד