כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השרים יעניקו 18 מיליון לרשת הגנים של ש"ס

שרי האוצר והחינוך יבקשו להכיר בתמיכה ברשת כ"אינטרס ציבורי מובהק" ולסייע לה למרות הגירעון העצום • הסיבה: הקושי העצום לדאוג לתלמידים במקרה והרשת תיסגר

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

'כלכליסט' חושף הבוקר (ב) כי קבינט השרים החברתי-כלכלי צפוי להתכנס היום ולאשר הזרמה של 18 מיליון שקל לרשת הגנים של ש"ס עבור שנת 2012, זאת על אף שרשת הגנים נמצאת בגירעון כספי של 20 מיליון שקל.

מדובר ברשת המפעילה 304 כני ילדים מוכרים שאינם רשמיים הסמוכים לבתי הספר של התנועה, ובהם לומדים כ-13 אלף ילדים.

שר האוצר יובל שטייניץ ושר החינוך גדעון סער הם יוזמי הבקשה להכיר ברשת הגנים של מעיין החינוך התורני כמוסד שיש בו "אינטרס ציבורי מובהק", ובכך לאפשר את העברת כספי התמיכה הייעודיים.

במשרדי האוצר והחינוך הסבירו את הצעד בחוסר ברירה, היות ובמקרה שרשת הגנים תפסיק לפעול, יהיה קושי עצום לשלב את תלמידיה במוסדות אחרים בשל האפיון המיוחד של גני הילדים של ש"ס.

בתגובה לידיעה מסרה מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר: "ההחלטה היא בהתאם למתווה תוכנית ההבראה שנקבעה בין האוצר לבין מרכז גני הילדים של מעיין החינוך התורני לאחר הליך ממושך ותוך היוועצות עם משרד החינוך. תוכנית ההבראה שגובשה נועדה למנוע סגירת גני ילדים ל-13 אלף ילדים".

מהאוצר נמסר: "הפסקת פעילותה של רשת הגנים תחייב מציאת פתרונות מיידיים עבור הילדים, ועל כן גובשה תוכנית הבראה משותפת על ידי משרדי האוצר והחינוך הכוללת צעדי התייעלות משמעותיים ובכלל זה סגירת גנים, צמצום משרות וביטול פעילויות שונות.

"בנוסף, ימונה לרשת חשב מלווה למשך חמש שנים אשר יבטיח פעילות יעילה, מאוזנת ובת-קיימא. כחלק מתוכנית ההבראה, תתמוך הממשלה ברשת בהתאם למבחני התמיכה בבעלות על מוסדות חינוך המצויה במצוקה".
גנים תמיכה כלכליסט סער שטייניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד