כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'יתד': המשכורות עוכבו • "שיידעו מי הבוס"

המהפך ביומון הליטאי: העובדים טרם קיבלו משכורות • "נועד להמחיש לעובדים שהמנכ"ל לבין אינו יכול למשוך כספים" • גליק הזרים לבנק למעלה ממליון ש"ח לכיסוי חובות

חזית מערכת עיתון יתד נאמן
חזית מערכת עיתון יתד נאמן



התפתחות במאבק על השליטה ב'יתד נאמן': עובדי העיתון, שציפו הבוקר לראות בחשבון הבנק שלהם את משכורת חודש מאי - נאלצו להתאכזב. החשבון היה ריק והמשכורת החדשה לא המתינה להם, כמידי חודש.

במקביל הגיע בעל השליטה המחדש בעיתון - הפועל מטעמו של הגראי"ל שטיינמן - איש העסקים שמעון גליק, למערכת שברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק, וישב עם עובדים לפגישות מרתוניות.

אז מדוע לא הופקדו המשכורות?

תחילתו של המהלך במפגש שקיים מנכ"ל העיתון, יעקב לבין, עם העובדים ביום חמישי האחרון. במהלך המפגש ניסה המנכ"ל להבהיר כי הוא 'בעל הבית', וכי כל הנעשה בעיתון הוא על אחריותו. המניע למפגש זה היה מכתב ששוגר אליו מצד עו"ד יהושע חורש - בשם גורמים שאינם מזדהים -שהבהיר לו כי הוא זה הנושא באחריות לכל נזק, אם יהיה, בניהול העיתון.

במכתב תשובה ששוגר בידי עורך דינו של גליק - ונחשף כאן באתר 'בחדרי חרדים' - נאמר כי עו"ד חורש פעל ללא סמכות, ומן הסתם ימשיכו הצדדים להתכתש ביניהם בפן המשפטי של הנושא הסבוך.

מהפך ב'יתד' - סיקור נרחב:
המפץ הגדול של 'יתד נאמן' • בעלים חדשים ופיטורים
יום חדש ב'יתד' • העיתון משנה את פניו
אושרה העמותה החדשה ל'יתד' • מגזין 'קטיפה' יבוטל?
כך יזם הגראי"ל את העמותה החדשה ב'יתד' • בלעדי
המכתב המצמרר של הרב רביץ ז"ל: "אנשי יתד שפכו את דמי" • חשיפה
הכל לשם שמים • טור אישי בשולי פרשת 'יתד'
הסאגה ב'יתד' נמשכת: מכתבי איומים, מאבטחים ומלחמת גירסאות
מכתב התגובה למפוטרי 'יתד נאמן' • חשיפה בלעדית

הבוקר הגיע המהלך הבא מצד גליק. מקורביו מסבירים, כי מאחורי הפגישות במערכת עם העובדים עומדות שתי מטרות: האחת, להגיע למספרים מוסכמים לגבי משכורות העובדים; השניה, והיא גם מסבירה מדוע לא ישב איתם עד כה - כך שהמשכורות היו יכולות להיכנס כבר היום לחשבונות הבנק - קשורה לרצון "להראות מיהו בעל הבית".

כעת, כך נראה, מבינים העובדים סופית כי מנכ"ל העיתון כבר אינו יכול לחתום על חשבונות הבנק ולשגר להם את שכרם, וכי גליק הוא בעל הבית, על כל המשתמע מכך.

יהיו משכורות לעובדים, הם מבהירים חד-משמעית. כבר היום העביר גליק כסף לכיסוי משכורות העובדים, ולכיסוי חובות בית הדפוס. מתברר, כי במהלך התקופה האחרונה סבל העיתון מקשיים כלכליים, ונדרשו ערבויות אישיות כדי להמשיך ולהזרים כספים. ההזרמה של למעלה ממיליון שקל מצד גליק תאפשר את המשך ניהול העיתון באופן תקין.

העובדים: נשקול להשבית את העיתון

שיחות עם עובדים בעיתון, שנכחו במקום במהלך הפגישות עם הבעלים החדשים, מעלות תמונה לפיה קצה נפשם במריבות המתרחשות 'על גבם', וכי הם רוצים לסור למרות ההנהלה החדשה, תוך ציות מלא להוראות המגיעות מהגראי"ל שטינמן.

אחד מהם אף טען בחריפות, כי אם ימשיך המאבק - כפי שהתנהל במהלך הימים האחרונים - הם ישקלו להשבית את המערכת וההוצאה לאור של העיתון, לאות מחאה. מבחינתם, כך הם אומרים, כל החלטה שתתקבל על ידי הגראי"ל שטיינמן תכובד על ידם במלואה וללא עוררין.

"זוהי הרי ההשקפה אותה מוליך העיתון מאז שנות הקמתו, ציות מלא למרנן ורבנן גדולי ישראל", הם מבהירים.

בחורים שהגיעו כדי לעורר פרובוקציות, נתקלו בהתנגדות חריפה של העובדים, שקצו במהומות. הבחורים לא הצהירו מהי זהות שולחיהם, אך לא קשה לנחש במי ובמה מדובר.

אין ספק שלמכתב - שנחשף כאן באתר 'בחדרי חרדים' לראשונה - אשר בו כותב הגראי"ל שטיינמן, בכתב ידו, את רצונו הברור לבצע שינויים ב'יתד נאמן', היה חלק נכבד בהבנה מצד כל העובדים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מהו רצונו ומה יש לעשות.

אין כל אישור רשמי לכך, אך יתכן שכבר במהלך הימים הקרובים נהיה עדים לעוד מהלך של פיטורין בעיתון, והפעם של בכיר נוסף. האילוצים האחרונים הביאו לכך, אומרים גורמים המקורבים להנהלה החדשה, "וההחלטה תיפול במהלך הימים הקרובים על-ידי הגראי"ל שטיינמן, מנהלו החד משמעי של העיתון, ושליחו בפועל, הנגיד שמעון גליק".
יתד נאמן הגראי''ל שטיינמן שמעון גליק יעקב לבין משכורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד