ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לאחר 20 ימי מעצר: שוחררו הקטינים שתקפו מסתננים

מתוך הקבוצה של שבעת הנערים שהואשמו בתקיפת מסתננים, נותר רק אחד במעצר והשאר שוחררו בתנאים מגבילים • עמותת 'חננו': "עכשיו כולם מבינים את מצוקתם"

פליטים סודנים. צילום: מנחם הלוי
פליטים סודנים. צילום: מנחם הלוי

שני קטינים, חברי קבוצת הנערים מדרום ת"א המואשמים בתקיפת מסתננים, שוחררו היום (ב) למעצר בית בתנאים מחמירים, לאחר ששהו למעלה מ-20 יום במעצר. כך מדווחת עמותת 'חננו'. בשבוע שעבר שוחררו ארבעה קטינים נוספים למעצר בית.

לפני שלושה שבועות נעצרו שבעה קטינים, בגילאי 13-17, תושבי דרום ת"א, בחשד להקמת התארגנות שפעולתה כוונה נגד המסתננים באזור. מכתב האישום עולה כי הנערים תכננו מראש את תקיפתם של הזרים ועשו את פעילותם זו בקבוצה.

הקטינים מואשמים במעשי תקיפה של מסתננים בדרום ת"א ובגרימת נזקים לחנויות בבעלות מסתננים, בכמה תקריות שונות. לדבריהם, הם עשו זאת בעקבות המצב הקשה אליו הובילו המסתננים את אזור מגוריהם בעצם שהותם במקום ובהתנהגותם.

הנערים שהו עד כה במעצר - במהלכו הוגש נגדם כתב אישום חמור על תקיפה, התפרצות ושוד ממניעים גזעניים. ביום רביעי שעבר שוחררו למעצר בית ארבעה מתוך שבעת הנאשמים, בתנאים מגבילים הכוללים אזיק אלקטרוני והפקדת ערבות כספית. היום כאמור, שוחררו שנים נוספים, בתנאים מגבילים אף הם.

עו"ד עדי קידר, שייצג את אחד העצורים, מסר בתגובה לשחרורו: "אנחנו מברכים על ההחלטה לשחרר את הנערים וחבל שהיא לא התקבלה מוקדם יותר. מעצר ממושך כל כך לקטינים, כפי שראינו במקרה זה, הינו הרסני ומיותר מאוד במקרה שלנו, בפרט לגבי רובם של הקטינים שבאים מבתים נורמטיביים לחלוטין וללא כל עבר פלילי".

עמותת 'חננו', שמספקת סיוע משפטי לעצורים על רקע המצב, מסרה בתגובה: "היום, ביום בו החלה המדינה את מבצע השבת המסתננים לארצות מוצאם, כולם כבר מבינים את גודל ועומק המצוקה בה נתונים תושבי דרום ת"א והשכונות ואת הרקע למעשיהם של הנערים. נפש כולנו נקעה כבר למשמע הזוועות שמחוללים המסתננים בבנות ישראל וממעשי השוד והגניבה הבלתי פוסקים".
מסתננים עצורים קטינים תקיפה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד