כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ב'עדה' מאיימים: נגמר השקט. בשבת נפגין ונילחם

מעצרו של מפקח ההפגנה מטעם 'העדה' ופעילותם של ארגוני השמאל בשבת האחרונה, תוציא השבת מאות מפגינים לרחובות • "מתכוונים להילחם גם אם יהיו מעצרים ממושכים"

הפגנות קרתא
הפגנות קרתא

האם מסע ההפגנות נגד חילול השבת ב'חניון קרתא' בירושלים יעלה שלב?

בשבת הקרובה, פרשת שלח, מתכננים מאות מפגינים, בעיקר מתושבי שכונת מאה-שערים וסביבותיה, לצאת ולהפגין ברחוב הנביאים נגד חילולי השבת של חניון קרתא.

לדברי חלק מהמפגינים, הסיבה ליציאה להפגנה ולהתגייסות ההמונית היא הפגיעה בשבת האחרונה במפקח ההפגנה המוצב מטעם 'העדה החרדית', שנעצר על לא עוול בכפו.

"אין ספק שבשבועות האחרונים הכריזו במשטרה מלחמה נגדנו", אומר אחד מהדמויות המרכזיות בהפגנות 'קרתא' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מעצרו של מפקח מטעמנו ללא סיבה, היא ההוכחה שמחפשים להצית את הלהבות".

המאבק ב'קרתא' - סיקור נרחב:
שוב הפגנות נגד 'קרתא' • המשטרה נמנעה ממעצרים
הפגנת שבת סוערת נגד 'חניון קרתא' • חרדי נעצר
שוחרר בערבות האברך שנעצר בהפגנת 'קרתא'
מפגיני השבת המומים: "המשטרה החליטה לטפל בנו באלימות קשה"
עימותים בין חילונים לחרדים בירושלים • שלושה מפגינים חרדים נעצרו
"השוטר ענה: אין לך דו"ח מעצר" • מונולוג

לדבריו, "בשבתות הראשונות של הקיץ ההפגנות הן שקטות ועוברות ללא מעצרים. השבוע אנחנו מתכוונים להלחם על קדושת השבת גם אם זה יכלול מעצרים שיימשכו מספר ימים".

גם פעילי השמאל שהגיעו בשבת האחרונה וניסו להגביר את הלהבות בין המשטרה ובין המפגינים החרדים, מהווים גורם נוסף שיעודד השבת את ההמונים לצאת להפגנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לא רק בצד החרדי מתכוננים היטב להפגנה בשבת הקרובה. פעילי 'ישראל חופשית' ו'מרצ' מתכננים גם הם 'תגבור' משמעותי, ומתכוונים להגיע בהמוניהם להפגנה שכנגד.

בקבוצת 'פייסבוק' חדשה שפתחו מספר פעילים תחת הכותרת "משמרת החופש - מפסיקים את האלימות בשבתות ברחוב הנביאים", נכתב כי בעקבות האלימות נגדם בשבת האחרונה הם מתכוונים להגיע "בכוחות מתוגברים עד לשעה 21:00 בה חוזרים לביתם הנערים החרדים המטילים אימה על הרחוב".
הנביאים חניון קרתא ישראל חופשית העדה החרדית מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד