כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ועדת הכלכלה דורשת: מקומות חניה לקשישים

על-פי הצעת החוק, יוקצו מקומות חניה במקומות ציבוריים לאזרחים ותיקים מעל גיל 80 • נציגת משרד המשפטים התנגדה בטענה שהיוזמה תפגע בנכים, אך גפני לא השתכנע

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של חברי הכנסת משה גפני, זאב אלקין, אורי מקלב וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק האזרחים הוותיקים ולאפשר הקצאת מקומות חניה במקומות ציבוריים מסוימים לאזרחים ותיקים מעל גיל 80.

הוועדה אישרה היום את ההצעה לאחר שנוספו לה תיקונים ושינויים, בתום דיון שני בנושא, בעקבות מחלוקות בין יוזמי ההצעה לנציגי הממשלה באשר לחשש לפגיעה בחניות לנכים.

נציגת משרד המשפטים הסבירה במהלך הדיון כי גורמי המקצוע ממשרדי הממשלה וכן הרשויות המקומיות ונציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות סבורים שההסדר שהוצע יפגע בנכים. לוועדה נמסר כי במסגרת הדיונים הפנימיים של נציגי הממשלה עלתה גם בעיית האכיפה – לפיה ניתן לאכוף את ההוראה רק אם הפקח יזהה בהגעה וביציאה מהחניה שמדובר אכן בקשיש. בעיה נוספת שהועלתה היא קשישים שנפגעה יכולת הניידות שלהם יכולים לקבל תו נכה.

ח"כ גפני דחה את הטענות באשר לפגיעה בנכים ואמר כי לא היה מקדם את ההצעה אם לא היה מקבל את תמיכת ועדת שרים. "הלוואי שהממשלה הייתה עושה מה שאנחנו עושים בשביל הנכים", אמר ח"כ גפני. הוא הוסיף כי הוא מוכן לתקן את ההצעה, להעלות את הגיל, לצמצם את המקומות בהן תהייה חובה לאפשר חנייה לקשישים ולאפשר גם לנכים לחנות בחניות של קשישים.

היו"ר שאמה-הכהן אמר כי צריך להתחשב גם בקשישים, הוא הציע להעלות את גיל הזכאות מ-75 ל-80 וההצעה אושרה. עוד אישרה הוועדה את הצעת היו"ר לקבוע רשימת מקומות מוגדרים, בהם תחול החובה להקצות מקומות חניה לקשישים. הוא הציע כי החניות יוקצו בחניונים של מועדוני קשישים, קופות החולים ובתי החולים, מרכזי קניות, רשויות מקומיות, פארקים, חופים ומשרדי הביטוח הלאומי וכן בכל חניון שיש בו למעלה מ-200 מקומות חניה. כמו כן אושר כי שר הפנים, התייעצות עם השר לאזרחים וותיקים ובאישור ועדת הכלכלה, יוכל להוסיף או לגרוע מקומות מהרשימה. כמו כן נקבע כי האישור יינתן לקשיש שגילו כאמור מעל 80, הוא מחזיק ברישיון נהיגה בתוקף ויש בבעלותו רכב. עוד אושר כי הקצאת המקומות תעשה בתקנות שיקבע שר הפנים, בהתייעצות עם השר לאזרחים וותיקים ובאישור הוועדה.

ועדת הכלכלה קשישים חניה כרמל שאמה-הכהן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד