א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ריבלין תוקף הממשלה: לא יעלה הצעות חוק

ליו"ר הכנסת נמאס: הכנסת מגישה שאילתות דחופות, וחברי הממשלה יוצאים לחופשות • היום הודיע: "ביום שני לא אעלה חקיקות ממשלה שחבריה באים מתי שהם רוצים"

רובי ריבלין. צילום: קובי הר צבי
רובי ריבלין. צילום: קובי הר צבי

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, הכריז עם פתיחת דיוני המליאה כי ביום ב' הבא לא יביא חקיקה ממשלתית לאישור הכנסת, בתגובה להתכנסות ראש הממשלה ושרי הממשלה ביום ד' באילת, בזמן ישיבת המליאה של הכנסת.

ריבלין אמר כי "עד היום, עקב אילוצי הקואליציה, נמנעה הכנסת מחקיקה בימי שלישי ורוב השרים נמנעו לבוא ביום זה, כמו גם רבים מהח"כים כך שהפך להיות יום שנוי במחלוקת מבחינת עבודת הכנסת על אף הניסיון למלאו בתוכן באמצעות העלאת נושאים מיוחדים. ואילו יום רביעי היה יום בו השרים נדרשו ונענו לבקשות הח"כים שהגישו שאילתות דחופות לבעיות העומדות על סדר היום".

"ואולם", המשיך ריבלין, "השבוע הגשנו כשמונה שאילתות דחופות לממשלה, ולצערי הרב הודיעו לי לפני שעה קלה כי ראש הממשלה בליווי שבעה משרי הממשלה יבקרו בעיר אילת ביום רביעי. שקלתי לבטל את הישיבה, אך זהו יום ששייך לח"כים ומדוע יקופחו הח"כים? ולכן, אקיים את הישיבה בין שיהיו שרים ובין שלא וכמובן נצביע על כל הצעות החוק.

"יחד עם זאת אני מודיע עכשיו והודעתי למזכיר הממשלה כי ביום שני הבא לא אעלה על סדר היום שום חקיקה מטעם הממשלה. אם הממשלה חושבת שהיא יכולה לבוא מתי שהיא רוצה גם הכנסת תדון בנושאים הקשורים בממשלה בטווח שהיא תחשוב שראוי לכך בהתייעצות עם ראשי הסיעות. אין לנו כלים אחרים ברמה הפרלמנטרית. אני חושב שהפרלמנט והדמוקרטיה הישראלית חשובה לכל הסיעות יהיו אשר יהיו על כל דגליהם. ראשי ממשלה צריכים לדעת שייתכן ויהיו פעם ראשי אופוזיציה ולהיפך".
ראובן רובי ריבלין מליאה אילת אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד