כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגר"ח: "הנהגת הדור מסורה להגראי"ל" • לבין פוטר

המאבק הוכרע: חינמון 'יתד נאמן' מפרסם את מכתבו ההיסטורי של הגר"ח קנייבסקי, הקורא: לתמוך בהנהלה החדשה • מנכ"ל העיתון, יעקב לבין, פוטר • בפנים: המכתב

והזהרו בגחלתן.  הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי
והזהרו בגחלתן. הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי



התפתחות נוספת במאבק על השליטה בעיתון 'יתד נאמן': מנכ"ל היומון הליטאי, יעקב לבין, קיבל הערב (ב) מכתב פיטורין מעבודתו בביטאון.

במקביל שיגר הגר"ח קנייבסקי מכתב תמיכה נחרץ במהלכים החדשים המתבצעים בעיתון, ובהנהלה החדשה.

מחר יתפרסם בחינמון, היוצא לאור ביום ג', מכתבו של הגר"ח, בכתב-ידו. במכתב מגולל הגר"ח את פרשת הקמת ההנהלה החדשה על-ידי הגראי"ל שטיינמן, ומבהיר חד-משמעית כי כולם חייבים לתמוך בכך.

וזה לשון מכתבו של הגר"ח:

"בעזה"י כ"א סיון תשע"ב

"הנה הנהגת הדור מסורה היום למרן גאון ישראל הגראי"ל שטיינמן שליט"א אשר כל מעשיו לשם שמים, והנה עתה זכינו שמרן שליט"א ע"פ הוראת מו"ח שליט"א נטל עליו כל הנהגת העיתון יתד נאמן אשר אאמו"ר זללה"ה יסדו יחד עם מו"ר מרן הגראמ"מ שך זללה"ה.

"והנה חובה לכל לציית לכל מוצא פיו של מרן שליט"א והזהרו בגחלתן ובזה מקיימים מ"ע ועשית ככל אשר יורוך, וכל העוזרים והמסייעים בהנהלת העיתון החדשה בראשות הר"ר שמעון גליק שליט"א יתברכו בכל טוב סלה".

אין ספק כי עצם פרסום המכתב בעיתון מהווה יותר מאלף עדים - עדות ניצחת לכך שבעל הבית האמיתי כיום בעיתון הוא הגראי"ל שטיינמן, כאשר גדולי ישראל מגבים אותו בכל העוצמה. עצם העובדה שהגר"ח ישב והשקיע זמן ממושך, כדי לנסח מכתב שכזה מהווה אף היא הוכחה ניצחת.

מהפך ב'יתד' - סיקור נרחב:
המפץ הגדול של 'יתד נאמן' • בעלים חדשים ופיטורים
יום חדש ב'יתד' • העיתון משנה את פניו
אושרה העמותה החדשה ל'יתד' • מגזין 'קטיפה' יבוטל?
כך יזם הגראי"ל את העמותה החדשה ב'יתד' • בלעדי
המכתב המצמרר של הרב רביץ ז"ל: "אנשי יתד שפכו את דמי" • חשיפה
הכל לשם שמים • טור אישי בשולי פרשת 'יתד'
הסאגה ב'יתד' נמשכת: מכתבי איומים, מאבטחים ומלחמת גירסאות
מכתב התגובה למפוטרי 'יתד נאמן' • חשיפה בלעדית
'יתד': המשכורות עוכבו • "שיידעו מי הבוס"

אלא שגם תומכי ההנהלה הישנה אינם שוקטים על השמרים וניסו לעשות הכל, כדי למנוע את פרסום המכתב. שליחים מטעמם הגיעו למערכת העיתון, יחד עם המנכ"ל המפוטר יעקב לבין, בניסיון להפעיל לחצים ולסכל את פירסום המכתב - ללא הצלחה.

כדי לאפשר את הדפסת העיתון, שילם איש העסקים שמעון גליק עבור ההדפסה בצ'ק מזומן. במקביל, נערכו בהנהלה החדשה למנוע הפרעה להפצת העיתון בריכוזים החרדיים, מצד תומכי ההנהלה הישנה, שיבקשו למנוע, בכל מחיר, מהציבור הרחב להיחשף למכתבו ההיסטורי והדרמטי של הגר"ח קנייבסקי.

שכן, בשני הצדדים, כך נראה, מבינים כי מדובר בנקודת הכרעה: פרסום מכתבו של הגר"ח בעיתון עצמו היא סיום הפרשה, כשלכול ברור מיהו המנצח: הגראי"ל, שלפי בקשתו של הגרי"ש אלישיב, החל "לתקן" את העיתון.

הגר"ח קנייבסקי. צילום: יעקב כהןצילום: הגר"ח קנייבסקי. צילום: יעקב כהן
הגר"ח קנייבסקי. צילום: יעקב כהן


"להראות מיהו בעל הבית"

מהלך הפיטורין של המנכ"ל התבצע לאחר שבמפגש שקיים מנכ"ל העיתון, יעקב לבין, עם העובדים ביום חמישי האחרון, ניסה המנכ"ל להבהיר כי הוא 'בעל הבית', וכי כל הנעשה בעיתון הוא על אחריותו. מדבריו השתמע, כך לפי הנוכחים בפגישה, כי אינו מקבל את מרותו של הגראי"ל שטיינמן ומרות נציגו, איש העסקים האמריקני שמעון גליק.

המניע למפגש היה מכתב ששוגר אליו מצד עו"ד יהושע חורש - בשם גורמים שאינם מזדהים - שהבהיר לו כי הוא זה הנושא באחריות לכל נזק, אם יהיה, בניהול העיתון.

במכתב תשובה ששוגר בידי עורך דינו של גליק - ונחשף כאן באתר 'בחדרי חרדים' - נאמר כי עו"ד חורש פעל ללא סמכות, ומן הסתם ימשיכו הצדדים להתכתש ביניהם בפן המשפטי של הנושא הסבוך.

הבוקר התקיימו במשרדי העיתון פגישות מרתוניות של הבעלים החדשים של העיתון, שמעון גליק, עם העובדים. העובדים, שציפו הבוקר לראות בחשבון הבנק שלהם את משכורת חודש מאי - נאלצו להתאכזב. החשבון היה ריק והמשכורת החדשה לא המתינה להם, כמידי חודש.

מקורביו של גליק הסבירו, כי מאחורי הפגישות במערכת עם העובדים עומדות שתי מטרות: האחת, להגיע למספרים מוסכמים לגבי משכורות העובדים; השניה, והיא גם מסבירה מדוע לא ישב איתם עד כה - כך שהמשכורות היו יכולות להיכנס כבר היום לחשבונות הבנק - קשורה לרצון "להראות מיהו בעל הבית".

לאחר מהלך זה הבינו העובדים סופית כי מנכ"ל העיתון כבר אינו יכול לחתום על חשבונות הבנק ולשגר להם את שכרם, וכי גליק הוא בעל הבית, על כל המשתמע מכך.

במהלך היום העביר גליק כסף לכיסוי משכורות העובדים, ולכיסוי חובות בית הדפוס. מתברר, כי במהלך התקופה האחרונה סבל העיתון מקשיים כלכליים, ונדרשו ערבויות אישיות כדי להמשיך ולהזרים כספים. ההזרמה של למעלה ממיליון שקל מצד גליק תאפשר את המשך ניהול העיתון באופן תקין.

יעקב לבין לא השיב לפניית 'בחדרי חרדים'.

המכתב בכתב ידו של הגר"ח קנייבסקי:



שער 'יתד נאמן' עם המכתב:


בפעם האחרונה? יעקב לבין עוזב את בית 'יתד נאמן'













יתד נאמן יעקב לבין הגר''ח קנייבסקי פיטורין מנכ''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 108 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד