י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יונתן רזאל בדרך לאלבום חדש: קטונתי • להאזנה

אחרי הלהיט 'והיא שעמדה', יונתן רזאל לא צריך לספר על עצמו • כעת הוא משחרר סינגל מתוך אלבום שבדרך: "זה שיר הודאה על החסדים שעשה עם בתי רבקה"

יונתן רזאל. צילום: יחצ
יונתן רזאל. צילום: יחצ

יונתן רזאל-"קטנתי"
שיר ראשון לקראת אלבום חדש




"קטנתי מכל החסדים
ומכל האמת אשר עשית את עבדך
כי במקלי עברתי את הירדן (הזה)
ועתה הייתי לשני מחנות
הצילני נא
הצילני נא

חמש שנים לאחר שהוציא את אלבום הבכורה שלו, "סך – הכל", שהגיע למעמד אלבום זהב ועבר מכירות של 30,000 עותקים ואחרי הצלחת השיר "והיא שעמדה", חוזר היוצר יונתן רזאל לעבוד עם אביתר בנאי ומסיים בימים אלה את הקלטת אלבומו השני שייצא בתחילת אוגוסט לחנויות המוסיקה.

האלבום יכלול 10 שירים ביניהם שירים פרי עטו וגם טקסטים מהמקורות.

יונתן מספר: השיר קטנתי הולחן לתפילתו של יעקב אבינו ע"ה - כשהוא עומד באותה נקודה שבה היה עשרים ואחת שנים קודם לכן, באפס-כל, ורואה את כל החסדים שנעשו לו ומתפלל על הבאות - להנצל מאחיו שביקש להורגו.

"סבי שקפץ מהרכבת בדרך למחנות, ניצל ועלה לארץ - סיפר לי עד כמה הוא מרגיש מחובר אל תפילה זו - וכמה קטן הוא מרגיש קטן כלפי אינסוף החסדים שבורא עולם עשה אתו - פעם ערום ומחוסר כל - ופעם סב מוקף במשפחה יהודית בארץ ישראל.

"עם השיר הזה והמלים האלה אני רוצה גם לפרסם את הנס שקרה (וקורה) לנו עם החלמתה של בתנו רבקה שתחי' ולהודות לעם ישראל שהתגלה בשיא יופיו, באכפתיות אינסופית ותפילות, בשעות הכי קשות. אני בטוח שבזכותם רבקה מתרוצצת עם אחיה.

"קטנתי מכל החסדים של ה' עלינו וקטנתי מול החסדים של עם ישראל.

"המסע הזה טרם הסתיים, אנו עדיין זקוקים לתפילות, אך זאת נקודה טובה בזמן לפרסם את הנס ולהודות".

רזאל, אב לארבעה ילדים, מחלק את יומו בין לימוד תורה עד הצהרים לבין כתיבה ויצירה מוזיקאלית. הוא נולד בניו יורק ועלה לישראל בגיל צעיר. כבר מילדותו למד מוזיקה קלאסית, למד לנגן בפסנתר ובצ'לו, הלחנה וניצוח. בצעירותו הוציא תקליט בהרכב יחד עם אחיו. לצה"ל התגייס כמוזיקאי מצטיין, ועם שחרורו, המשיך בלימודי הניצוח וכשסיים עבד כמנצח בתזמורת הקאמרית הישראלית ובסימפונט רעננה - ואח"כ הופיע עם תזמורות שונות בחול.

בשנת 2007, הוציא את אלבום הבכורה "סך הכל" בהפקתו המוזיקלית של אביתר בנאי. בשנת 2008 פרסם רזאל גרסה מחודשת לשיר 'והיא שעמדה', אותו הלחין ועיבד וביצע בדואט ביחד עם הזמר החסידי יעקב שוואקי אשר זכה להצלחה גדולה והוקלט בקאברים רבים.

במשך השנים רזאל הופיע ברחבי העולם, בהופעות סולו ועם הרכב והמשיך בעבודות הניצוח והעיבוד.
יונתן רזאל מוסיקה חסידית והיא שעמדה שירים מוסיקה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד