י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אכזבה בבוליביה: הדיון המשפטי הסתיים ללא תוצאות

לאחר לחצים רבים נערך דיון במשפטו של יעקב אוסטרייכר, הכלוא למעלה משנה, אך הדיון הסתיים ללא תוצאה משמעותית • חבר קונגרס אמריקאי ביקר את אוסטרייכר

יעקב אוסטרייכר. צלם: abc news
יעקב אוסטרייכר. צלם: abc news



איש העסקים יעקב אוסטרייכר, הכלוא בבוליביה כבר למעלה משנה שלא באשמתו, זכה אתמול (ב) לדיון נוסף שהתקיים בעניינו בבית המשפט המקומי, לאחר סחבת ארוכה.

עד כה התקיימו בעניינו של אוסרייכר כבר שורה ארוכה של דיונים, אך בסופם לא עלתה כל תוצאה לטובתו של החרדי המתגורר בברוקלין. במהלך החודשים האחרונים סירבה הרשות השופטת במדינה לקיים דיון על אוסטרייכר וניהלה על כך ויכוח עם הממשלה המקומית.

כאמור, אתמול (ב) התקיים סוף סוף דיון. כבר בתחילתו סירב השופט לדון בתיק ודחה את הדיון לשעות הצהריים, בשעה היעודה הגיע שוב האסיר לבית המשפט, אך אז פרצה מהומה כאשר התביעה דרשה מהשופט לפסול את עצמו מלדון בתיק, כיוון שהוא נצפה כשהוא משוחח בפרטיות עם עורך דינו של אוסטרייכר.

למרות הצהרת התביעה כי יגישו נגד השופט כתב אישום, הוא דחה את הטענות, והבהיר כי לא הכיר בהיכרות מוקדמת את אוסטרייכר או גורם אחר הקשור לתיק. עם זאת, התעקש השופט להמתין לאישור מבית המשפט העליון במדינה בכדי לדון בתיק.

אנשי תקשורת רבים וציבור רב מקרב חבריו וידידיו של אוסטרייכר המתינו למוצא פיו של בית המשפט, אך הדיון הסתיים ללא תוצאות.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו, כי כבר בתחילת השבוע טס לבוליביה כריס סמית', חבר קונגרס אמריקאי, שהגיע למדינה על מנת לפגוש את אוסטרייכר. לדברי מקורות הפגישה ארכה כ-90 דקות והיא התקיימה בחדר צדדי הסמוך לבית הכלא. במשרדו של חבר הקונגרס הסבירו הנהלים בבוליביה לא איפשרו את קיום הפגישה בין כותלי הכלא.

עוד דווח, כי בסיום הפגישה עזב סמית' את המקום, אף שכלי התקשורת המתינו למוצא פיו. "אם היה מדובר בסוחר או במשהו דומה לא הייתי מגיע לכאן", אמר, והסביר כי הוא עוסק בבעיות כאלה כבר יותר מ-30 שנה.
יעקב אוסטרייכר בוליביה כריס סמית קונגרס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד