כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחקר מוכיח: השקעה בתשתית יכולה להגדיל את בטיחות הולכי הרגל

פתרונות פשוטים כמו הבלטת מעבר החצייה, הן לנהגים והן להולכי הרגל יכולים לשפר משמעותית את בטיחותם של משתמשי הדרך, טוענים בעמותת אור ירוק

מחקר מוכיח: השקעה בתשתית יכולה להגדיל את בטיחות הולכי הרגל
יעקב נחומי



ניר עמדה של המועצה הלאומית האמריקאית למחקר בתחום התחבורה, בדק את הערכת יעילותם של אמצעי הבטיחות להולכי הרגל ומצא כי אמצעי הגנה בולטים, משפרים את האפקטיביות בהתנהגותם של הולכי הרגל והנהגים.

מטרת אמצעי הבטיחות היא להגביר את הבטיחות על ידי שינוי התנהגות הנהג, הולך הרגל או שניהם. ישנם מספר אמצעים דוגמת מעבר חצייה בעל נראות גבוהה – מעבר חציה אשר מגדיל את הנראות, ומפחית תפיסות שגויות של הולכי רגל ונהגים.

אי תנועה – אלו אזורים מוגבהים במרכז הכביש המשמשים מעין אי, שבו הולכי רגל חוצים את הכביש באמצע כביש או בצומת. אזור זה מסייע להפחתת המהירות של כלי הרכב.

אזור תחום להולכי רגל – זהו תחום באמצע הכביש, המאפשר להולכי הרגל להימצא בבטחה לפני שהם חוצים את החצי השני שלו.

נתיב הולכי רגל – באמצעי זה משתמשים כשדרושה הכוונה בטוחה להולכי הרגל. אמצעי זה מותקן באזורי בניה ועבודות בכביש. אמצעי זה משמש כמחסום המפריד בין הולכי הרגל וכלי הרכב.

המחקר בדק את התנהגות הולכי הרגל והנהגים בשמונה מקומות שבהם הותקנו ארבעת אמצעי ההגנה להולכי הרגל. הממצאים מראים כי יישום מעברי חציה בולטים, שיפר את התנהגותם של הולכי הרגל והנהגים.

לפי הערכת איי התנועה, מצביעה על שיפורים מובהקים בהתנהגות מתן זכות קדימה להולכי רגל. התקנת אזור תחום להולכי הרגל, הובילה לירידה משמעותית של מספר הולכי הרגל שנלכדו בכביש. התצפיות וניתוח הנתונים, מראים כי אמצעים מבוססי-תשתית כמו מעברי חצייה בולטים, איי תנועה ואזורים תחומים להולכי רגל יכולים להיות מאד אפקטיביים בשיפור התנהגותם של הולכי הרגל והנהגים.

עמותת אור ירוק: "על המדינה להשקיע משאבים כדי לצמצם את היפגעותם של הולכי הרגל. ניתן לראות כי פתרונות פשוטים כמו הבלטת מעבר החצייה, הן לנהגים והן להולכי הרגל יכולים לשפר משמעותית את בטיחותם של משתמשי הדרך".
אור ירוק הולכי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד