כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חברים בעיריית ירושלים: "כדורי גומי נגד חרדים"

חברי סיעת מר"צ בעיריית ירושלים קוראים למשטרת ישראל לנהוג בברוטליות נגד חרדים מפגינים • "חרדים מתפרעים בהפגנות. איפה הסוסים, האלות וכדורי הגומי?"

שוטרים וחרדים. צילום: קובי הר-צבי
שוטרים וחרדים. צילום: קובי הר-צבי



חברי סיעת מר"צ במועצת עיריית ירושלים קוראים למשטרת ישראל לפעול בברוטליות נגד חרדים וקוראים לניסו שחם להשתמש בכדורי גומי נגד חרדים המפגינים נגד חניון קרתא בבירה.

לורה ורטון, חברת מועצת עיריית ירושלים (מרצ) וסגן ראש העיר, פפה אללו (מרצ) שיגרו בתחילת השבוע מכתב למפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם בו טוענים השניים כי המשטרה נוהגת ברכות כלפי המפגינים החרדים.

במכתב שתוכנו נחשף כאן לראשונה, מבקשים השניים מהמשטרה להתגייס בסוסים, מכת"זים, אלות וכדורי גומי נגד המפגינים החרדים.

"בשביל מה הגיעו לשם שוטרים? למה הם לא הביאו סוסים, מכת"זים, אלות -- אפילו כדורי גומי? אם כל ציבור אחר היה חוסם תנועה בצורה כזאת במשך שעתיים בעיר הבירה, ברחוב ראשי! – נראה לנו שהמשטרה היתה מגיבה אחרת", לשון הדברים.

ההפגנות מתקיימות בשבתות הקיץ נגד חילולי שבת בחניון 'קרתא' בבירה ובתחילת המכתב כותבים השניים, כי בשבועות האחרונים הם קיבלו תלונות על הפרעות לתנועה ברחובות במהלך השבתות.

"חמור מכל הוא הניסיונות לחסום את רחוב הנביאים. והתקפות חוזרות על עוברי אורח ומכוניות המנסים לעבור בכביש".

הם גם מספרים על יציאתם של הפעילים בשבת האחרונה להפגנה:

"בהתחלה מאוד שמחנו לראות כמה שוטרים מפוזרים לאורך הכביש. אולם מהר מאוד הבנו שהמצב חמור ביותר; התאכזבנו קשות. היינו בטוחים שהשוטרים יתפסו פיקוד, יפזרו את המפגינים החרדים וייתנו לתנועה לזרום. במקום זאת, במשך שעתיים השוטרים עמדו ליד החרדים, כאילו עמדו להגן עליהם מפני הרכבים שניסו בכל זאת לעבור ברחוב. כל העת מפגינים חרדים עמדו בכביש, צעקו וירקו לעבר הולכי רגל.

"איפה השמירה על החוק והסדר? למה מפקירים את האזרחים שומרי חוק?. אין טעם לשלוח שוטרים אם אין להם הוראות ברורות לפנות את הכביש, לעצור את המתפרעים ולפזר את ההפגנה. הקיץ עוד לא התחיל: אם מסר ברור לא יועבר עכשיו המצב ילך ויחמיר", כותבים ורטון ואללו.

לסיום כותבים החברים בעירייה: "ניצב שחם, יצרת לעצמך שם טוב כאדם שלא מהסס ולא מפחד להשליט סדר כשצריך. המצב ברחוב הנביאים מטריד ביותר. אנחנו מאוד מבקשים שתדאג לטפל ביתר תקיפות והחלטיות בהתפרעויות ברחוב זה". ,

לקראת שבת מלחמה, ,

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרת ורטון: "אין לי שום בעיה עם אנשים שלא נוסעים בשבת. מי שלא רוצה לנסוע, שלא ייסע. אבל יש בעיה גדולה עם אנשים שמנסים למנוע מאחרים לנסוע בשבת; חסימת כבישים היא עבירה על החוק. המפגינים החרדים - ובעיקר הילדים התנהגו בצורה מבישה.

"הם התפרעו וצרחו, זרקו חפצים והשתוללו. אני לא יודעת איפה היו ההורים שלהם, או מי מעודד אותם להתנהג בצורה כזאת, אבל אני בטוחה שכל הורה שהיה עד לאירועים היה מרגיש בושה גדולה".

המכתב של ורטון ואללו זכה ביום שני לתגובה ממשטרת ירושלים. לדבריה "הנושא נמצא בטיפול".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', פעילי שמאל וחברי תנועת 'ישראל חופשית' מתכוונים להגיע בהמוניהם בשבת הקרובה לרחוב הנביאים כדי לנסות ולמנוע מהמפגינים חרדים לחסום את הכביש.

חרדים אנשי העדה החרדית, תושבי שכונת מאה שערים, מתעתדים להגיע גם הם בתגבורת מלאה, כדי למחות נגד הפגיעה במפקח מטעם 'העדה החרדית'.

הצטרפותם של פעילי השמאל למחאה, מדרבנת אותם אף יותר.

כאמור, המכתב ותגובת המשטרה עשויים להצית את הלהבות בין הצדדים בהפגנות. , ,
לורה ורטון פפה אללו הנביאים הפגנה חניון קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד