י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נקודת אור • צניחה דרמטית בתחלואת סרטן העור

רופאי העור בישראל מופתעים • ירידה דרמטית בתחלואת הסרטן בישראל • מהמקום השלישי בעולם, צנחה ישראל למקום ה-18 • "מדובר בהישג היסטורי ברמה בינלאומית"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



ירידה דרמטית בתחלואת סרטן העור בישראל. מנתונים שמפרסם ארגון הבריאות העולמי מתברר שישראל מצויה במקום ה-18 בעולם בתחלואה, לעומת המקום ה-3 בו הייתה עד לאחרונה, כך מפרסמת היום (ג') האגודה למלחמה בסרטן.

מהנתונים עולה, כי בשנים האחרונות חלה ירידה ניכרת בתחלואה במלנומה בישראל.

נרשמה ירידה של 43% מ-1992 בתחלואה, וירידה של 30% בעשור האחרון בתחלואה בקרב נשים יהודיות. כמו כן, חל שיפור בגילוי מוקדם של המחלה, ובשיעור התמותה ממנה חלה ירידה בעשור האחרון.

נתונים אלו מצטרפים לנתוני ארגון הבריאות העולמי לפיהם ישראל כבר לא ממוקמת במקום ה-3 בעולם בתחלואת סרטן העור וירדה למקום ה-18, אחרי אוסרליה, ניו-זילנד ומדינות סקנדינביה.

בקרב גברים יהודים ישנה מגמה של יציבות בתחלואה. כלומר, אין ירידה אבל גם אין עלייה.

באגודה לא יודעים להסביר מה הסיבה לכך, וסבורים שנשים מודעות יותר לטיפוח הגוף והזדקנות העור, לכן הן מגינות על עצמן יותר בשמש.

בקרב האוכלוסייה הערבית, מלנומה היא מחלה נדירה מאוד, ויש רק מקרי תחלואה בודדים בשנה. אולי בששל צבע העור הכהה יותר והקפדה על לבוש צנוע.

פרופ' יעקב שכטר, מנהל מכון אלה למלנומה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר אומר כי "מדובר בהישג היסטורי ברמה הבינלאומית. העלאת המודעות הורידה את ישראל מהמקום השלישי בעולם בתחלואת סרטן העור למקום ה-18, וכל זה בזמן שבעולם המגמה היא של עלייה בתחלואה".
סרטן העור ישראל האגודה למלחמה בסרטן תל השומר מלנומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד