כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כ-1,450 ילדים נפגעים מדי שנה בממוצע כנוסעים ברכב בערים

הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011. מנכ"ל אור ירוק: "מושבי בטיחות ובוסטרים הוכחו כיעילים מאוד בהורדת היפגעות ילדים כנוסעים בכלי הרכב"

כ-1,450 ילדים נפגעים מדי שנה בממוצע כנוסעים ברכב בערים

1444 ילדים (0-14) נפגעים מדי שנה בממוצע, כשהם נוסעים בכלי הרכב, בערים. כך עולה מנתוני "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011. בשנת 2011 נפגעו 1191 ילדים כשנסעו בכלי הרכב, כאשר 10 מתוכם נפצעו קשה. בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2012, נפגעו 327 ילדים כשנסעו בכלי הרכב, בתוך העיר.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "מושבי בטיחות ובוסטרים הוכחו כיעילים מאוד בהורדת היפגעות ילדים כנוסעים בכלי הרכב. נמצא כי הם מפחיתים ב-54%-60% ממקרי המוות בפעוטות, כ-59% מהפגיעות בילדים ואת הצורך באשפוז ב-69%. על המדינה להשקיע משאבים בחינוך והסברה על חשיבותה של חגורת הבטיחות, שהוכחה כאביזר בטיחות מציל חיים. על המשטרה להגביר את האכיפה כדי לצמצם את התופעה שבה אדם נוהג בכלי הרכב כאשר נוסע איתו ילד לא חגור.

בירושלים נפגעו 124 ילדים כשנסעו בכלי הרכב, בשנת 2011. בחיפה נפגעו 51 ילדים, כשנסעו בכלי הרכב, בשנת 2011. באר שבע נפגעו 48 ילדים, כשנסעו בכלי הרכב, בשנת 2011. בתל אביב נפגעו 44 ילדים, כשנסעו בכלי הרכב, בשנת 2011. ברחובות ואשדוד נפגעו 36 ילדים, כשנסעו בכלי הרכב, בשנת 2011.

הורים רבים נוטים לחשוב שבנסיעה קצרה אין צורך לחגור את הילד בחגורת בטיחות, או לשבת במושב בטיחות מתאים. בעוד שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה בולטת מעבר לגיל זה. הורים רבים לא מעוניינים להתעמת עם הילדים ולכן מוותרים להם.

חינוך לחגירת חגורות בטיחות כבר מגיל הגן ימנע את הקונפליקט ויוטמע בילדים. על המדינה לעודד שימוש בכלי רכב שמותקנים בהם חיישני חגורות בטיחות המתריעים כי חגורת הבטיחות לא סגורה, בכל מושבי הרכב, על ידי הורדת מס.

על ההורים להקפיד לחגור את ילדיהם בכל נסיעה ולו הקצרה ביותר. כמו-כן, יש להשתמש במושב בטיחות תקני המותאם לגילו ומשקלו של הילד ולהקפיד שרצועות המושב יהיו מהודקות לגוף הילד.
המושב הבטוח ביותר לתינוקות הוא המושב האמצעי מאחור כשפניו של התינוק נגד כיוון הנסיעה. הכוונה בכך, היא לצמצם את הסיכון בפגיעת צד. אם הוחלט שהתינוק ישב מקדימה, לצד הנהג, עליו לשבת כשפניו נגד כיוון הנסיעה ועל הנהג לוודא כי כרית האוויר מבוטלת ולא תיפתח במקרה של תאונה.
אור ירוק תאונות רכבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד